بر اثر وقوع انفجار در شهر پیشاور پاکستان 55 تن کشته و زخمی شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه المیادین؛  پلیس شهر پیشاور افزود: این بمب گذاری انتحاری در منطقه بازار قصه خوانی در نزدیکی منطقه شیعه نشین و حسینیه شیعیان در شهر پیشاور رخ داد.

رسانه های پاکستانی به نقل از شاهدان عینی اعلام کردند : این اقدام تروریستی در کنار هتلی صورت گرفته که محل تجمع شیعیان این شهر بود و تعداد زیادی از این افراد که برای صرف شام به این محل مراجعه کرده بودند مورد هدف این حمله تروریستی قرار گرفتند.

شفقت مالک مسوول تیم خنثی سازی بمب در پیشاور در گفت وگو با خبرنگاران ؛ حمله انتحاری در این اقدام تروریستی را تایید کرد.

این مسوول پلیس افزود : انفجار تروریستی این بمب گذار که خود نیز به هلاکت رسیده باعث کشته و زخمی شدن تعدادی زیادی از شهروندان پاکستانی از جمله زنان و کودکان شده است.

مقامات بیمارستانی وضعیت جسمانی برخی از این زخمی ها را وخیم اعلام کرده و گفتند احتمال افزایش شمار قربانیان این حادثه وجود دارد.

این انفجار تروریستی انتحاری موجب خسارات وارد آمدن به چندین فروشگاه در محل حادثه شده است.

تاکنون هیچ گروهی مسوولیت این انفجار را برعهده نگرفته اما مقام های دولتی ایالت خیبر شبه نظامیان رادر این نوع حوادث تروریستی مقصر می دانند.

یک مقام از گروه شبه نظامیان طالبان ( بدون ذکر نام خود ) در گفت و گوی تلفنی با خبرنگاران محلی از مکانی نامعلوم اعلام کرد: این اقدام از سوی اعضای مربوط به این گروه شبه نظامی نبوده است.

 این انفجار تروریستی درست در زمانی رخ داده که نمایندگان گروه تحریک طالبان و دولت پاکستان قصد از سرگیری مذاکرات بمنظور پیشبرد روند صلح را دارند.

 پیش از این حادثه تروریستی ؛ مهاجمان ناشناس با تیراندازی بسوی حاجی سردار علی از شخصیت های ارشد شیعی این شهر , وی را به قتل رساندند.

هم اکنون نیروهای پلیس با کنترل محل حادثه در حال بررسی بیشتر بمنظور جمع آوری اطلاعات و شناسایی مهاجمان در ترور سردار علی هستند.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار