مصرف بیش از اندازه نوشابه‌های رنگی، چای پررنگ، قهوه و شکلات به دلیل وجود "کافئین" باعث تحریک و بی‌قراری و بی‌خوابی در شیرخوار می‌شود بهتر است مادر از این مواد کمتر استفاده شود.

دکتر سوسن پارسای متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: برای ساخته شدن شیر یک هورمون به نام "پرولاکتین" لازم است که در مغز ساخته می‌شود آنچه باعث ترشح این هورمون می‌شود مکیدن مکرر نوزاد و تخلیه کامل پستان در هر وعده شیردهی است، بنابر این برخلاف تصور عموم نوشیدن مایعات زیاد از قبیل آب، چای، دوغ و شیر نمی‌تواند حجم شیر را زیاد کند.

وی ادامه داد: میزان پروتئین و کلسیمی که از طریق غذا وارد بدن مادر می‌شود تأثیری در زیاد شدن کلسیم و پروتئین شیر ندارد توصیه‌های تغذیه‌ای صرفاً برای حفظ سلامت مادر است، چون به هر حال اگر مواد ضروری برای تولید شیر به بدن مادر نرسد این مواد از ذخایر بدن برداشته می‌شود تا ترکیب شیر حفظ شود.

پارسای اذعان داشت: هیچ مادری، چاق و لاغر نباید فکر کند که شیرش برای نوزادش مناسب نیست چون ترکیب شیر هر مادری برای کودک خودش مناسب‌ترین است البته چربی شیر در مادران کمی با هم فرق دارد.

وی در پایان اظهار داشت: میزان چربی شیر از 3 تا 5 درصد است جالب است بدانید هر نوع چربی که وارد بدن مادر می‌شود در ترکیب شیر هم می‌توان آن را مشاهده کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: نوزاد ، شیر ، مادر ، چای ، دوغ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار