سخنگوي شرکت ملي گاز ايران گفت: کل مصرف گاز کشور ۵۷۰ میلیون متر مکعب است که شب گذشته میزان مصرف خانگی به ۴۹۱ میلیون متر مکعب رسید.

مجيد بوجارزاده در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به شرایط سخت روزهای اخیر شرکت گاز با توجه به سرمای شدید هوا در بسیاری از استان‌های کشور اظهار داشت: کل مصرف گاز کشور ۵۷۰ میلیون متر مکعب است که شب گذشته میزان مصرف خانگی به ۴۹۱ میلیون متر مکعب رسید.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در استان‌های شمالی قطعی آب و برق نیز داشته‌ایم مردم برای روشنایی نیز از گاز استفاده کردند که باعث افت فشار گاز و قطعی گاز تعداد ۱۰۰۰ مشترک شد که بلافاصله برطرف شد و با وجود اینکه بالا‌ترین میزان مصرف را داشته‌ایم مشکل خاص دیگری تاکنون گزارش نشده است.

سخنگوی شرکت ملی گاز با اشاره به اینکه تغییر درجه حرارت و کاهش بی سابقه دمای هوا به منفی ۲۰ درجه در برخی استان‌ها، یادآور شد: مردم باید با خاموش کردن حداقل یک وسیله گرمایشی و تنظیم درجه حرارت موتورخانه روی ۶۰ درجه به گازرسانی مناسب به تمامی مشترکین کمک کنند.
 
بوجارزاده تاکيد کرد: در حال حاضر با مدیریت توزیع، هیچگونه قطعی گاز در مبادی مصرفی کشور گزارش نشده است، ولی با توجه به جو سرمای حاکم در کشور در صورت عدم رعایت اصول صرفه‌جویی در مصرف گاز طبیعی از سوی مشترکان احتمال افت فشار و یا قطعی گاز در کشور وجود دارد.

وي خاطرنشان کرد: در خصوص قطعي گاز پتروشيمي ها اطلاع دقيقي ندارم اولويت شرکت ملي گاز ايران در حال حاضر تامين گاز بخش خانگي است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: گاز ، مصرف ، توزیع ، پتروشیمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار