رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر گفت: موافقت ایجاد نخستین منطقه ویژه پارک علم و فناوری کشور در بوشهر از شورای عالی عطف گرفته شده و در جزیره عباسک بوشهر مستقر خواهد شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، مهدی محمدی پیش از ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: مقرر شده این منطقه ویژه تمام مطالعات جزیره عباسک را انجام و ظرفیت‌های حوزه علم و فناوری را در استان بوشهر توسعه دهد.

وی افزود: راه‌اندازی مراکز رشد فناوری تخصصی نفت، گاز و خرما در استان بوشهر در دستور کار است و مرکز رشد نفت و گاز فعال شده و مرکز رشد تخصصی خرما نیز راه‌اندازی خواهد شد.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر با اشاره به فعالیت چهار مرکز شهرستانی رشد فناوری در استان بوشهر اظهار داشت: علاوه بر مرکز رشد تخصصی در بخش خرما، مرکز رشد تخصصی در بخش دریا را نیز در دستور کار خواهیم داشت.

وی بیان کرد:  راه‌اندازی مراکز رشد تخصصی در کنگان، دشتی، تنگستان و گناوه و دشتستان در دستور کار داریم و مطالعات اولیه آن انجام شده ضمن اینکه مرکز رشد تخصصی بخش خرما در دشتستان، بخش تجارت در گناوه و بخش دریا در دشتی ایجاد خواهد شد.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر تصریح کرد: در اردیبهشت ماه سال آینده جشنواره دانایی خلیج فارس که برگزاری آن در دفتر یونسکو مستقر در ایران به تصویب رسیده برگزار خواهد شد و امیدواریم در دو سال آینده این جشنواره در مقر سازمان یونسکو ثبت شود.

محمدی بیان کرد: اعطای جایزه فناوری خلیج فارس نیز از سوی سازمان یونسکو مورد حمایت قرار گرفته و تلاش داریم مراسمی نیز به همین نام برگزار کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر افزود: در اراضی 24 هکتاری بوشهر عملیات اجرایی ساختمانی برای پارک علم و فناوری آغاز شده و امیدواریم در زمان کوتاه این ساختمان افتتاح و مورد استفاده شرکت‌های دانش بنیان قرار گیرد.

وی گفت: رصد فناوری‌های مهم در دنیا از دیگر کارکردهای پارک علم و فناوری است و اخیرا نیز با سه شرکت خارجی تفاهم‌نامه امضا کردیم و اقدام لازم برای ورود این فناوری‌ها انجام خواهیم داد.

محمدی اضافه کرد: یک واحد شیرین‌سازی در بوشهر را با گنجایش 400 لیتر راه‌اندازی کردیم و برای راه‌اندازی یک واحد صنعتی در تلاش هستیم.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.