نماینده دائم سوریه در سازمان ملل گفت هدف از فشارهای سنگینی که ازآغاز بحران ، به این کشور وارد می‌شود، گمراه کردن افکار عمومی جهان است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سوریه، بشار جعفری، نماینده دائم این کشور در سازمان ملل در گفتگو با این شبکه گفت: بسیاری از کشورهایی که در ژنو دو شرکت کرده بودند، کینه و دشمنی خود را به سوریه نشان دادند و هیئت ائتلاف مخالفان همه راه حل هایی را که به نفع شهروند سوری بود، رد کرد. 

جعفری افزود: مخالفان سوری عملا هیچ پایگاه و قدرتی در سوریه ندارند ضمن آنکه بیانیه ژنو یک شامل بندهایی است که هرکس با دیدگاه خود از این بندها برداشت می کند. 

جعفری تصریح کرد بدون مبارزه با خشونت و تروریسم و درخواست از کشورهای همسایه برای توقف ورود تروریسم به سوریه، گفتگو چه فایده ای دارد؟ چه فایده ای دارد که ما در نشست ژنو باشیم و آمریکا بگوید تصمیم گرفته است مخالفان را مسلح کند؟ چگونه ممکن است یک نفر همزمان هم آتش نشان باشد و هم آتش افروزی کند؟ 

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل اشاره کرد: سوریه برای وارد کردن کمک های انسانی به مکان هایی که به کمک نیاز دارند، تلاش می کند و هدف از فشارهای سنگینی که بر دولت سوریه وارد می شود، گمراه کردن افکار عمومی جهان است. 

جعفری در ادامه گفت: از نشست شورای همکاری خلیج فارس که با حضور اردن و مغرب در بیست ونهم دسامبر در کویت برگزار شد، سند بسیار مهمی خارج شد که نشان می دهد چگونه سناریوی ژنو دو تنظیم شد.

در این سند مشخص می شود کسانی که در اتاق فکر این کشورها هستند، چگونه مخالفان سوریه را برای مذاکره آماده کرده اند. در این سند کشورهای شرکت کننده متعهد شده اند از سفیران خود در کشورهایی که در بحران سوریه تاثیر گذار هستند، بخواهند تا موضع ائتلاف مخالفان سوریه در ژنو دو تقویت کنند.

مهمترین موضوعی که در سند آمده، این است که عربستان متعهد شده است با همکاری متخصصان در زمینه قانون، به مخالفان سوریه مشورت دهد و از نظر قانونی از آنها حمایت کند تا به این ترتیب از جایگاه آنها در مذاکرات حمایت شود. 

به گفته جعفری، یازده سفیر و دستگاه های اطلاعاتی کشورهای موسوم به دوستان سوریه، به هیئت مخالفان سوریه، آموزش می دادند، زیرا این هیئت حتی ساده ترین شیوه های مذاکره را بلد نبود و ممکن است در دور آتی مذاکرات شاهد حضور هیئت دیگری از مخالفان باشیم.


انتهای پیام/
برچسب ها: بین الملل ، جعفری ، ژنو ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار