"حمید مصدق" شاعر و حقوقدان ایرانی، خالق مجموعه شعر "درفش کاویان" در 9 بهمن ماه چشم به جهان گشود.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران؛ "حمید مصدق" شاعر و حقوقدان ایرانی در 9 بهمن 1318 در شهرضا متولد شد و در 7 آذر 1377 درگذشت.
 
"حمید مصدق" پس از آنکه به همراه خانواده‌اش به اصفهان رفت تحصیلاتش را در آنجا ادامه داد وی در دوران دبیرستان با "منوچهر بدیعی"، "هوشنگ گلشیری"، "محمد حقوقی"، و "بهرام صادق" دوستی و آشنایی داشت و در سال 1339 در دانشکده حقوق در رشته بازرگانی تحصیل کرد.
 
"مصدق" از سال 1343 در رشته حقوق قضایی و کارشناسی ارشد اقتصاد ادامه تحصیل داد در سال 1350 در کارشناسی ارشد حقوق اداری فارغ‌التحصیل شد و در دانشکده علوم ارتباطات تهران و دانشکده کرمان تدریس کرد.
 
"مصدق" پس از دریافت پرونده وکالت از کانون وکلا در دوره‌های بعدی زندگی همواره به وکالت اشتغال داشت و کار تدریس در دانشگاه‌های اصفهان بیرجند و شهید بهشتی را ادامه داد در سال 1345 به منظور ادامه تحصیل به انگلستان رفت و در زمینه روش تحقیق به تحقیق و پژوهش پرداخت.
 
"مصدق" تا سال 1358 بیشتر به تدریس روش تحقیق اشتغال داشت و از سال 1360 ریاست حقوق خصوصی را برعهده گرفت وی تا پایان عمر عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی بود و مدتی نیز سردبیری مجله کانون وکلا را برعهده داشت از منظومه‌ها و اشعار مصدق می‌توان "درفش کاویان"، "آبی، خاکستری،سیاه"، "در رهگذر باد"، "از جدایی‌ها"، "سالهای صبوری" و "شیرسرخ" اشاره کرد.
 
انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار