از بین انواع درمان‌های پوستی برخی دارای اثرات قوی تری به نسبت دیگران می‌باشند که از آن جمله بخور صورت است که دارای خواص فراوان می‌باشد.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، پژوهشگران دریافته‌اند یکی از بهترین راه‌ها برای رفع مشکل آکنه‌های پوستی در افراد استفاده از بخور برای صورت است. 

گفتنی است، براساس تحقیقات صورت گرفته بخورد دادن پوست صورت به وسیله آب گرم با رایحه‌های مختلف مانند اسطوخودوس، رزماری و یا نعنا می‌تواند طراوت و شادابی را به پوست باز گرداند. 

بررسی‌ها نشان می‌دهند، این رایحه‌ها به دلیل تحریک گیرنده‌های شامه بر روی بینی سبب باز شدن بیشتر منافذ پوستی می‌شوند در عین حال این رایحه‌ها سبب آرامش اعصاب و رفع استرس در افرادی می‌شوند که به ویژه به دلیل آکنه‌های پوستی اضطراب در آن‌ها شایع است. 

پژوهشگران توصیه می‌کنند افراد با استفاده از یک حوله که بر روی سر خود قرار می‌دهند، پوست خود را به طور کامل در معرض بخار آب گرم البته تا اندازه‌ای که پوست نسوزد قرار دهند و آنگاه پس از بخور صورت خود را با آب ولرم و محلول‌های شوینده ملایم شسته و در مرحله آخر با آب سرد آبکشی کنند. 

 در صورت استمرار در این کار علاوه بر باز شدن مجاری تنفسی، جلوگیری از سرماخوردگی و انواع حساسیت‌ها پوست صورت عاری از انواع آکنه‌ها خواهد شد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار