رئیس بهداری کل نا‌جا در حاشیه بیستمین همایش سراسری مدیران بهداشت و درمان ناجا از رونمایی پروژه باکتری مین‌یاب خبر داد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سرتیپ دوم پاسدار دکتر علی مجیدی، رئیس بهداری کل ناجا درباره سامانه صدای 165 گفت: چند سال پیش افراد برای  دریافت خدمات مشاوره‌ای پزشکی می‌بایست حضوری به مراکز  درمانی مراجعه می‌کردند و این امر برای همه‌ی افراد مقدور نبود بنابر این یک تلفنی را  به عنوان سامانه صدای پزشک راه اندازی کردیم.
 
وی در ادامه با اشاره به اینکه در ابتدای ساعت فعالیت کاری این سامانه محدود بود، افزود: این سامانه در راستای کار خود با مشکلاتی همراه بود که به تدریج این مشکلات برطرف گردید و ما به طور رسمی حدود دو سال پیش این سامانه را افتتاح کرده‌ایم.
 
رئیس بهداری کل ناجا‌ با تاکید بر اینکه افراد با گرفتن شماره 165 می توانند به طور مستقیم با پزشک متخصص مربوط ارتباط برقرار کنند تصریح کرد:  در صورت نبود متخصص مربوطه سوالات در صندوق سامانه نظام  پزشک ثبت می شود و 48 ساعت بعد جواب با استفاده از کد ر‌هگیری داده شده ارائه می‌شود.
 
وی با اشاره به این مطلب که در آینده نزدیک در نظر داریم ارتباط تصویری برقرار کنیم اظهار داشت: در چهارمین همایش مراکز درمانی روسای نیرو‌های مسلح این ارتباط نشان داده شد و امیدواریم که با افزایش باند ارتباطیمان در ابتدای امر در مراکز بیمارستانی و بعد هم در مراکز استان‌ها این ارتباط را برقرار سازیم.

دکتر علی مجیدی در خصوص رو‌نمایی از پروژه مین‌یاب گفت: نزدیک به دو سال است که روی این پروژه کار می‌شود و در هفته‌ی پژوهش ناجا رو‌نمایی شد.

با توجه به اینکه ما چندین مورد شاهد روی مین رفتن افراد در میاد‌ین مین بوده‌ایم بنابر این ضرورت ما را به این وا داشت که یک روش روز‌آمدی را به کار بگیریم بنابر این باکتری را سنتز کردیم که در ‌میادین مین با توجه به TNT موجود آشکار ساز مواد منفجره است.

وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی آمادگی این را دارد که پروژه مین‌یاب را در یک میدان مین فرضی تست کند افزود: در ابعاد کوچک تست میدانی صورت گرفته است اما در ابعاد بزرگ تصمیم گرفته شده که این کار انجام گیرد.

رئیس بهداری کل ‌ناجا در پایان خاطر نشان کرد: تا پایان سال تست میدانی این پروژه قرار است که انجام گیرد و امیدواریم که این تست با موفقیت کامل انجام شود و در ابتدای سال بعد اقدام به از بین بردن ‌میادین مین نماییم.
انتهای پیام/
 
برچسب ها: رئیس ، کل ، ناجا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار