نجفی گفت: محرم شهر امسال، با ابتکارات بیشتری برگزار شد و اضافه شدن برخی غرفه‌ها به ویژه «شهر کودکان حسینی» اقدام بسیار خوبی در این زمینه بود. 

سوده نجفی عضو شورای شهر تهران با حضور در میدان آزادی، درباره رویداد آیینی محرم شهر در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: سال گذشته بازدیدی از «محرم شهر» داشتم و معتقدم امسال، این رویداد آیینی با ابتکارات بیشتری برگزار می‌شود؛ اضافه شدن برخی غرفه‌ها به ویژه «شهر کودکان حسینی» اقدام بسیار خوبی در این زمینه بود. 

وی ادامه داد: بدون شک، منتقل کردن مفاهیم عاشورایی به نسل جوان به ویژه کودکان و نوجوانان امر بسیار مهمی است و چه قدر خوب است که این کار با استفاده از شیوه‌های خلاقانه و متناسب با جذابیت‌های مخصوص کودکان انجام شود. برهمین اساس برنامه‌های این غرفه خلاقانه بود؛ به ویژه آنکه خود نوجوانان مراسم عزاداری برای سیدالشهدا برگزار می‌کردند. 

عضو شورای شهر تهران با اشاره به خانواده‌محوری این رویداد آیینی تاکید کرد: یکی از نکات بسیار مهمی که در محرم شهر امسال پررنگ‌تر شد، موضوع «خانواده محوری» است. می‌بینیم که بسیاری از افراد همراه با اعضای خانواده خود به اینجا می‌آیند و در کنار یکدیگر عزاداری می‌کنند. همین موضوع باعث ایجاد فضای معنوی بیشتری در خانواده‌ها می‌شود که نیاز امروز جامعه ماست. به نظرم در سال‌های گذشته از مقوله مهم خانواده و برگزاری رویداد‌های فرهنگی هنری خانواده محور غافل شده و اکنون زمان آن فرارسیده تا این امر با حمایت بیشتری دنبال شود. 

نجفی در پایان گفت: لازم است از همه کسانی که این بستر را فراهم کردند تا عاشقان اباعبدالله که بنابر دلایلی نمی‌توانند به زیارت امام حسین علیه السلام در اربعین بروند، در میدان آزادی و حال و هوای معنوی آن دور هم جمع بشوند، تشکر کنم. 

خبرنگار: حسین قربانی

برچسب ها: محرم ، اربعین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار