رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: تمرکز اصلی سفارت و کنسولگری‌های ایران در عراق بر مدیریت زائران و تأمین امنیت مراسم اربعین است.

سید مجید میر احمدی رئیس ستاد اربعین در یکصد و بیست و هفتمین جلسه ستاد مرکزی اربعین حسینی پیرامون آماده‌سازی برای مراسم اربعین گفت: یکی از چالش‌های سفارت‌ها و کنسولگری‌های ایران در عراق این است که علاوه بر وظیفه تأمین امنیت و هماهنگی رفت‌وآمد مسئولین، مسئولیت مدیریت اربعین نیز به آنها واگذار شده است. این موضوع باعث می‌شود تا نتوانند خدمات لازم را به طور کامل به مقامات ارائه دهند.

وی افزود: از مسئولین تقاضا داریم در ایام اربعین از سفر‌های غیرضروری به عراق پرهیز کنند و در صورت حضور در این کشور، انتظار نداشته باشند که سفارت و کنسولگری‌های ایران قادر به ارائه خدمات گسترده‌ای باشند.

میراحمدی بیان‌کرد: اگر این سفر‌ها به دعوت مقامات عراقی انجام شود، همه خدمات توسط خود آنها ارائه می‌شود و نیازی به دخالت سفارت ایران نیست.

او همچنین تأکید کرد: مسئولینی که در این ایام به عراق سفر می‌کنند، نباید انتظار تشریفات و خدمات ویژه‌ای از سفارت و کنسولگری‌ها داشته باشند، زیرا تمرکز اصلی این نهاد‌ها بر مدیریت زائرین و تأمین امنیت مراسم اربعین است.

منبع: مهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار