اگر به ظرفیت بالای محصولات کشاورزی ما از لحاظ کیفیت توجه شود می‌توانیم بیشترین صادرات را در مقایسه با تولیدات داشته باشیم.

جلال شیخ کارشناس ارشد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت: با توجه به موقعیت‌های اقلیمی کشورمان می‌توانیم صادرات بالایی را در کشور داشته باشیم و با توجه به اینکه محصولات کشاورزی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است می‌توانیم با توسعه آن به چرخه‌ اقتصادی کشور کمک شایانی کنیم و اگر به کیفیت محصولات و نوع رسیدگی به آنها توجه شود محصولات ما می‌تواند به راحتی جای صادرات را باز کند و در بازارهای جهانی با قیمت بسیار مناسب عرضه شود.

وی در خصوص چگونگی افزایش صادرات کشاورزی گفت: ما بیشترین درآمد را می‌توانیم در حوزه محصول باغات داشته باشیم چرا که اگر به تولیدات باغی توجه کنیم به راحتی صادرات ما رونق می‌گیرد چون در محصولات باغی در خیلی از موارد جزء 10 کشور اول هستیم.

وی در ادامه درباره حمایت دولت گفت: دولت قول داده که حمایت‌های لازم را با ارائه وامهای تسهیلاتی انجام دهد و چون در بسیاری از نهادها دیدگاه، دیدگاهی وارداتی است با تغییر نگاه می‌توانیم کشاورزی را رونق دهیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: صادرات ، ظرفیت ، محصولات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار