معاون وزیر نیرو گفت: هم‌اکنون 70 درصد آب شرب کشور از منابع زیرزمینی تامین می‌شود و این درحالی است که 80 درصد منابع آب‌های زیرزمینی کشور دچار بحران کم‌آبی هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ رحیم میدانی در آیین تودیع و معارفه مدیران عامل جدید و قدیم سازمان آب و برق خوزستان که با حضور مسئولان استانی و کشوری در اهواز برگزار شد در سخنانی اظهار کرد: با توجه به مشکلاتی که در زمینه آب وجود دارد در حال حاضر این مایه حیات به دغدغه‌ای همگانی بدیل شده و وزارت نیرو نیز به تنهایی قادر به تامین آب کشور نیست و در این راستا باید شاهد جلب مشارکت همه دست‌اندرکاران چرخه مدیریت آب باشیم.

وی افزود: مشکلی که در زمینه آب وجود دارد این است که توزیع مناسبی در حوزه آب در کشور ما وجود ندارد و خشک‌سالی‌های اخیر مشکلات تامین آب شرب کشاورزی و صنعتی را دو چندان کرده است.

میدانی با بیان اینکه سفره‌های آب‌های زیرزمینی بی‌رمق شده‌اند بیان داشت: هم‌اکنون 70 درصد آب شرب کشور از منابع زیرزمینی تامین می‌شود و این درحالی است که 80 درصد منابع آب‌های زیرزمینی کشور دچار بحران کم‌آبی هستند.

معاون وزیر نیرو ادامه داد: با وجود این مشکلات در حوزه خدمات مهندسی، تجهیزات صنعت و آب و ایستگاه پمپاژ قدم‌های بسیار خوبی برداشته شده است.

میدانی تصریح‌کرد: در حالی که در سال‌های قبل سدهای کشور به دست مشاوران خارجی ساخته می‌شد، مهندسان داخلی ما موفق به طراحی و ساخت بزرگترین سدهای خاکی و بتنی شده‌اند.

وی اضافه‌کرد: این نشان دهنده پیشرفت‌های بسیار خوبی است که در حوزه فعالیت‌های سازه‌ای و عمرانی داشتیم.

معاون وزیر نیرو خاطرنشان‌کرد: در این راستا انتظار داریم تا در حوزه مدیریت آب نیز رویکردهای جدید و مناسبی اتخاذ شود تا شاهد رفع این مشکلات باشیم.

وی افزود: برای رفع مشکلات تامین آب نباید تنها مسائل مالی و بودجه‌ای را مدنظر قرار داد بلکه مهم‌ترین مسئله در این خصوص مدیریت درست است.

میدانی با بیان اینکه خشک شدن تالاب‌ها موجب کاهش کیفیت آب رودخانه‌ها و در نتیجه کاهش 50 درصدی تولید محصولات کشاورزی شده است تصریح‌کرد: اعتقاد داریم با مدیریت صحیح می‌توان بدون صرف هزینه‌های فراوان میزان تولید را تا دو برابر افزایش داد زیرا نقش مدیریت در بهره‌وری چشم‌گیر است./ز
برچسب ها: وضعیت ، منابع ، بحرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.