مهمترین عناوین روز گذشته به شرح زیر می‌باشد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ،‌
رئیس اتحادیه کارفرمایان فرانسه اعلام کرد هیاتی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فرانسوی ماه آینده برای همکاری تجاری با ایران عازم تهران خواهند شد.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از نقش مثبت مسکو درجلوگیری از بروز جنگ جدید در منطقه به ویژه در سوریه قدردانی و تاکید کرد: نقش روسیه در نشست ژنو2 نیز اساسی است و در این سفر درباره این موضوع مذاکره خواهیم کرد.
ایران روز چهارشنبه از کارشناسان کشورهای حاشیه خلیج فارس دعوت کرد از نیروگاه بوشهر بازدید کنند تا از رعایت معیارهای ایمنی در تنها نیروگاه هسته‌ای این کشور مطمئن شوند.
برخی منابع خبری امروز پنجشنبه از مرگ علی عبدالله صالح رئیس جمهوری برکنار شده یمن خبردادند.
گزارش های منتشر شده حاکی است چهارشنبه شب بر اثر تیراندازی در یک فروشگاه در شهر الکهارت Elkhart در ایالت ایندیانای آمریکا سه نفر از جمله فرد مسلح کشته شدند.
مجلس سنای آمریکا روز چهارشنبه با انتشار گزارشی از احتمال جلوگیری از حملات 11 سپتامبر که به کشته شدن سفیر این کشور در لیبی و سه آمریکایی دیگر در بنغازی منجر شد، با تشدید تدابیر امنیتی خبر داد.
مجلس سنای آمریکا روز چهارشنبه با انتشار گزارشی از احتمال جلوگیری از حملات 11 سپتامبر که به کشته شدن سفیر این کشور در لیبی و سه آمریکایی دیگر در بنغازی منجر شد، با تشدید تدابیر امنیتی خبر داد.
"مجید تخت روانچی" معاون وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگو با روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه" به بیان دیدگاه‌ها درباره مذاکرات هسته‌ای و نحوه اجرایی شدن آن پرداخت .
یک مرکز آکادمیک دیگر آمریکایی اسرائیل را تحریم کرده است و این در حالی است که در ماه‌های اخیر روند تحریم آکادمیک اسرائیل سرعت بیشتری به خود گرفته است.
مقام سابق صهیونیستی به سی ان ان پیوست تا از طریق این بلندگوی بین المللی، مروج صدای رژیم صهیونیستی باشد.
مذاکرات سه جانبه بين "سرگئی لاوروف"، محمد جواد ظريف و وليد المعلم آغاز شد.
وزیر دفاع پیشین آمریکا از "نظامیگری عجولانه" آمریکا در چند دهه اخیر انتقاد کرد و گفت: در گزارشهای مطرح شده اخیر،درباره کتاب من، درخصوص گفتگویی سخن گفته شده است که بین من و رئیس جمهور اوباما درباره ایران درجریان بوده است.
وزیر خارجه کشورمان در گفتگو با شبکه راشاتودی اظهار داشت :‌ کسانی که در آمریکا خواهان تشدید تحریم علیه ایران هستند در طرح خود شکست خواهند خورد .
بانک جهانی در تازه‌ترین گزارش خود، چشم انداز اقتصادی ایران را روشن پیش‌بینی کرد.
در درگيري دو هفته اخير ميان گروه هاي شورشي در سوريه بيش از 1000 نفر کشته شدند .
نشان عالی "ملک عبدالعزیز" عربستان به خانواده ماجدالماجد ،‌ عامل حمله تروریستی به سفارت ایران در بیروت اعطا شد .
محمد جواد ظریف روز پنجشنبه در گفتگو با شبکه "روسیه 24" اعلام کرد که مساله تبادل نفت ایران با کالای روسیه جزو موضوعات مورد گفتگو در این سفر نیست.
منابع آگاه دولتی و صنعت نفت در توکیو اعلام کردند بعد از اینکه تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه واردات نفت از ایران از هفته آینده برداشته شود، ژاپن دوباره پوشش عادي بيمه‌ای به مبلغ 7.6 ميليارد دلار را برای نفتکش‌های ايران برقرار می‌کند.
اخضر ابراهيمي اظهار داشت : کميته هماهنگي ملي سوريه در نشست ژنو-2 شرکت نمي کند .
برچسب ها: بین الملل ، ایران ، عناوین ، خبر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار