حتمالا توافقي محرمانه براي بيرون راندن سلفي ها از شهرک دماج در استان صعده يمن به دست آمده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ محمد القاضي در گفتگوي زنده با اسکاي نيوز عربي درباره توافق به دست آمده براي عقب نشيني حوثي ها از اطراف شهرک دماج در استان صعده گفت: «توافق به دست آمده در صعده توافق نهايي بين گروه هايي محسوب مي شود که چند ماه است در اين استان با يکديگر مي جنگند. پيش از اين تلاشهاي زيادي براي برقراري آتش بس با شکست مواجه شده بود.

منابع يمني گفتند يگان هايي از ارتش يمن وارد شهرک دماج و همچنين جاده هاي منتهي به آن شدند و در برخي مناطق مستقر شدند. با اين حال گفته مي شود افراد مسلح دوطرف (حوثي ها و سلفي ها) همچنان در مواضع خود مستقر هستند. جاده ارتباطي دماج به صعده باز شده است. بر اساس توافق به دست آمده، همه جاده ها بازگشايي مي شود و نيروهاي ارتش در آنها مستقر مي شوند. ممکن است دستيابي به راه حلي ريشه اي براي اين مشکل با موانعي مواجه شود ولي منابع يمني مي گويند اين بار همه طرفها براي حل مسئله جديت دارند به ويژه بعد از آن که کميته اعزامي رئيس جمهور يمن توانست به راه حلي براي مسئله حضور خارجي ها در منطقه دماج پيدا کند.

 اين افراد در يک موسسه سلفي در دماج تحصيل مي کنند. سلفي هاي يمن تصميم گيري درباره سرنوشت اين افراد را به رئيس جمهور يمن واگذار کرده اند. حوثي ها همواره خروج اين خارجيان را خواستار بودند و آنها را به تلاش براي تبديل کردن دماج به پادگان نظامي براي جنگ با حوثي ها متهم مي کردند».

گزارشگر اسکاي نيوز درباره سرنوشت سلفي هاي خارجي گفت: «برخي از وجود توافقي سري براي اخراج خارجي ها از دماج صحبت مي کنند به ويژه آن که گفته مي شود يک هواپيماي نظامي وارد منطقه شده است. ولي يکي از رهبران سلفي بيرون راندن سلفي ها از منطقه را منتفي دانست و گفت اين هواپيما براي انتقال مجروحان وارد منطقه شده است». 


انتهای پیام / 
برچسب ها: اخراج ، سلفی ، یمن ، توافق ، محرمانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار