هواپیمای بوئینگ 767 خطوط هواپیمایی عربستان سعودی با 315 سرنشین که از شهر مشهد مقدس عازم مدینه منوره بود، در فرودگاه شاهزاده محمد بن عبدالعزیز دچار سانحه شد، اما با مهارت خلبان موفق شد سالم در این فرودگاه به زمین بنشیند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری اخبار 24 ،‌منابع خبری برج مراقبت فرودگاه شاهزاده محمد بن عبدالعزیز شهر مدینه منوره در این باره اعلام کردند: هواپیمای بوئینگ 767 خطوط هواپیمایی عربستان سعودی که در اجاره بود، پس از ترک شهر مشهد مقدس با 300 سرنشین هنگام فرود در فرودگاه مدینه  با مشکل فنی بازنشدن چرخ ها مواجه شد که خلبان این هواپیما بعد از چندین نوبت تلاش برای فرود و گشودن چرخ ها موفق به انجام این کار نشد از این رو در نهایت خلبان تصمیم گرفت با چرخ های بسته در باندی که برای این فرود اختصاص داده شد فرود آید.


خلبان با تجربه این هواپیما با مهارتی که داشت موفق شد با کمترین خسارات ممکن این هواپیما را بر زمین بنشاند، ولی به گفته مقامات درمانی فرودگاه مدینه منوره تنها 3 فرد سالخورده سرنشین این هواپیما دچار ترس و اضطراب شدند که از سوی پزشکان فرودگاه تحت تدابیر درمانی اولیه قرار گرفتند و مرخص شدند.

منابع خبری از زخمی شدن 29 تن به صورت سطحی خبر دادند که 11 تن آنها به بیمارستان منتقل شدند. 

خالد الخيبري سخنگوي شرکت هواپيمايي عربستان سعودي با اعلام اين مطلب افزود اين هواپيما از مشهد در شمال شرقي ايران پرواز کرده بود و 315 مسافر داشت.







انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۰۹:۴۷ ۱۶ دی ۱۳۹۲
دلم لرزید . یه لحظه فکرکردم . . .
Turkey
کهنه سرباز
۰۶:۳۶ ۱۶ دی ۱۳۹۲
747خودمون دارن پرواز میکنن.حالا کی میگه767از رده خارجه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مشهدی
۲۳:۵۴ ۱۵ دی ۱۳۹۲
لطفا اسامی زخمیا رو بدین
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۲:۵۱ ۱۵ دی ۱۳۹۲
سلام. این هواپیما که چرخهایش بازاست! مگر برای فرودهواپیمای بدون چرخ و جلوگیری از ایجادآتش سوزی، نباید روی باند کف مخصوص بریزند؟ چرا درعکس مشخص نیست؟ البته افرادی ازمسافران هواپیما هستند که می توانند واقعیت را بیان کنند.
United States of America
ناشناس
۰۱:۳۹ ۱۶ دی ۱۳۹۲
اگه با دقت نگاه کنید می بینید که چرخ ها بسته است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۱۵ دی ۱۳۹۲
سعودي هواپيماهاي از رده خارج رو اجاره ميكنه و به ايران سرويس ميده
Iran (Islamic Republic of)
احمد علی جهان بین
۱۲:۲۴ ۱۵ دی ۱۳۹۲
خداوند می فرماید علیکم بالحافظ
Netherlands
حامد
۱۲:۱۲ ۱۵ دی ۱۳۹۲
خداییش این چه قصه ایه که همش چرخ ها باز نمیشن؟! اگه بدونین چه قدر موتور هواپیما پیشرفته هست این رو هم میفهمین که اگه قرار باشه چیزی خراب بشه این قدر جاها هست که خراب بشه.ولی همش چرخ ها خراب میشن.واقعاً چرا؟! یعنی از بدشانسی مونه!
آخرین اخبار