روزنامه قطری نوشت مذاکرات صلح اسرائیل و فلسطینی ها به مانند دکوری است که اسرائیل با استفاده از آن فقط می‌خواهد چهره ای صلح جو از خود به نمایش بگذارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازروزنامه الشرق قطر؛ این روزنامه در شماره امروز خود نوشت: صلح با اسرائیل اکنون دیگر به مانند سیمرغ جزء خیالات و تحقق آن جزء محالات شده است و کسی نمی تواند تصور کند که بدون ویرانی و مشکلات امنیتی و سیاسی و نظامی از سوی طرف غاصب بتوان به توافق رسید. بنابراین اندیشه تشکیل کشور مستقل فلسطین بسیار بعیدتر از تحقق صلح در سایه اشغالگری اسرائیل به نظر می رسد. میان درک فلسطینی ها و عربها از صلح و درکی که اسرائیل از صلح دارد تناقض عمیقی وجود دارد.
اسرائیل معتقد است که صلح به معنای ادامه اشغالگری و کنترل همه افراد و ادامه اقدامات تروریستی و در اختیار داشتن حیات و ممات فلسطینی ها و تعیین نحوه آزادی آنها است اما تصور عربها از صلح این است که در سرزمینی که در آن حضور دارند به حقوق تاریخی‌شان دست یابند و مفاد توافقات اوسلو و مادرید تحقق یابد.آنها رویای تشکیل کشوری مستقل تحت نظر سازمان ملل متحد و عضویت کامل در این سازمان را در سر می پرورانند.این تفاوت عمده میان دو درک متفاوت از صلح میان یک طرف مسلط به اوضاع و یک طرف ضعیف است که در رویا بسر می برد و تلاش حقیقی برای دستیابی به حقوقش انجام نمی دهد.
اسرائیل هیچگونه امنیت و صلحی به فلسطینی ها اعطا نخواهد کرد و آنچه را که در اوسلو و مادرید به فلسطینی ها داده شده است نیز در برابر چشم جهانیان از آنها بازپس می گیرد.همگان شاهد شهرک سازی های بی ضابطه در اراضی اشغالی هستند و غیر از محکوم کردن و درخواست توقف آن هیچ اقدامی نمی کنند.اسرائیل در واقع همواره جهان را در برابر عمل انجام شده قرار می دهد.
درحالی که فلسطینی ها هشدار داده اند که هرگونه شهرک سازی جدید ممکن است منجر به نابودی مذاکرات شود ، اسرائیل ضمن از سرگیری مذاکرات اعلام کرده است که طرح های جدیدی برای ساخت حدود شش هزار واحد مسکونی جدید دارد.براین اساس مذاکرات اسرائیل با فلسطینی ها چیزی جز دکوری از نمایش صلح طلبی اسرائیل در برابر دیدگان جهانیان نیست.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار