2 حلقه چاه عمیق در منطقه کوهستانی گزناسرای مازندران حفر شده که برای نخستین‌بار به آب آشامیدنی رسید تا مشکل آب مردم این منطقه بهبود یابد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، منطقه گزناسرای مازندران در بخش چمستان شهرستان نور واقع شده است.

این منطقه ییلاقی و کوهستانی یکی از مناطق خوش آب و هوای استان محسوب می‌شود که هم‌استانی‌ها و حتی هموطنان زیادی از استان‌های دیگر را نیز به سوی خود کشانده است.

منطقه گزناسرا شامل بالا و پائین‌ گزناسرا وخطیب محله بوده و روستاهای کنگل‌چال، نوجمه و توران‌کلا در مجاورت آن قرار دارند.

مردم این منطقه همانند برخی مناطق ییلاقی و کوهستانی مازندران در تابستان و بیشترایام سال دچار کمبود آب بودند کهدر چند مدت گذشته از روند مشکلات آبرسانی کاسته شد.

حفردو حلقه چاه عمیق در منطقه کوهستانی گزناسرا نیز می‌تواند این مشکل مردم را بهبود بخشد.

رابط شورای اسلامی روستای گزناسرا و از معتمدان منطقه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس بیان داشت: در منطقه گزناسرا بیش از 400 خانوار زندگی کرده و حدود یک‌هزار و 600 نفر جمعیت دارد.

قدرت‌الله نائیج‌نژاد یادآور شد: این منطقه ییلاقی در ارتفاع بالایی از سطح دریا جای دارد و دستیابی به آب زلال در دل ییلاق کار بسیار سختی است که در گذشته از چاه‌های مختلف نتوانستند آب قابل شرب استخراج کنند.

وی با اشاره به حفردو حلقه چاه عمیق در گزناسرا که به تازگی برای نخستین‌بار به آب آشامیدنی رسیده، گفت: بیش از 300 میلیون ریال برای این حفر هزینه شده و بالغ بر یک ماه مستقر فعالیت در شرایط سخت آب و هوایی بر روی آن انجام شد.

نائیج‌نژاد تصریح کرد: 13 نوع آزمایش کنترلی و کیفیتی بر روی آب استخراج شده از این حلقه‌های چاه صورت گرفته که حاصل این آزمایشات نشان از سالم بودن آب دارد.

به گفته وی، این آب برای درمان دردهای کلیوی بسیار خوب بوده زیرا میزان آمونیاک در آن صفر است.

نائیج‌نژاد اضافه کرد: این مرکز بهداشتی و درمانی در زمین اهدایی از سوی خیر نیک‌اندیش «هدایت هدایتی» به مساحت 300 متر با مشارکت‌های مردمی و این خیر با زیربنای 150 متر مربع احداث شد.

وی با اشاره به ساخت مسجد این روستا افزود: این مسجد نیز با زیربنای 800 مترمربع در دو طبقه با مشارکت مردمی از نیروی انسانی با هزینه‌های ساخت به بهره‌برداری رسید که شامل پنج دهنه مغازه، سرویس بهداشتی و وضوخانه است./س

برچسب ها: حفر ، چاه ، عمیق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.