رئيس کميته امور خارجه پارلمان اروپا ابراز اميدواري کرد گفتگوها در کنفرانس ژنو 2که قرار است 22 ژانويه(2 بهمن) با هدف پايان دادن به بحران سوريه برگزار شود، با موفقيت به اتمام برسد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري آلمان، «آلمار بروک» رئيس کميته امور خارجه پارلمان اروپا ديروز پش از ديدار با «نجيب ميقاتي» نخست وزير موقت لبنان در بيروت گفت :«  ما اميدواريم تلاشهاي فعلي براي برگزاري کنفرانس ژنو2  براي حل سياسي بحران سوريه  به نتيجه مطلوبي برسد و به بحران داخلي اين کشور پايان دهد ».

سئول پارلمان اتحاديه اروپا افزود  کنفرانس ژنو 2 مي تواند فرصت خوبي براي لبنان و سوريه باشد که تحت تاثير مناقشه ميان عربستان سعودي و ايران در عرصه سياسي قرار گرفته اند و بر اين اساس ما اميدواريم با برگزاري اين کنفرانس  اوضاع در منطقه بهبود يابد.

آلمار بروک تصريح کرد کرد اتحاديه اروپا در کنفرانس ژنو 2 حضور فعالي خواهد داشت به ويژه اينکه اعضاي اتحاديه اروپا در نشست روز جمعه در بروکسل بر مشارکت فعال در نشستي که قرار است در اواسط ژانويه در کويت باهدف ارسال کمک هاي بشردوستانه به سوريه برگزار  شود، تاکيد کردند .

وي خاطر نشان کرد  اتحاديه اروپا در چارچوب کمک هاي بين المللي مبلغ دو ميليون يورو
 براي کمک به مردم سوريه و آوارگان سوريه در کشورهاي همجوار تخصيص خواهد داد.

بروک افزود شوراي اروپا بر پايبندي خود براي تداوم کمک رساني به مردم  سوريه و اجراي سياست و راهبرد حمايت فراگير براي کمک رساني به افراد نيازمند در سوريه  تاکيد کرده است .
رئيس کميته امور خارجي پارلمان اروپا گفتگوهايش را با مسئولان سياسي لبنان  از جمله  نبيه بري رئيس پارلمان  و نجيب ميقاني مثبت و  مفيد ارزيابي کرد .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار