نماینده قم در مجلس شورای اسلامی گفت: باید تلاش کنیم موضوعاتی همچون اوراق مشارکت و مباحث درآمدزا برای شهرداری‌ها را در بودجه مطرح نماییم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم؛ احمد امیرآبادی دیشب در بخش پایانی نشست مشترک شهرداران کلانشهرها و اعضای فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس اظهار کرد: در بحث مدیریت شهری چند نکته اساسی وجود دارد؛ نخست اینکه در بودجه 93 تغییراتی در احکام به وجود آمده است.

وی افزود: بیشتر اعضای هیئت رئیسه فراکسیون مدیریت شهری عضو کمیسیون تلفیق هم هستند بنابراین باید تلاش کنیم موضوعاتی همچون اوراق مشارکت و مباحث درآمدزا برای شهرداری‌ها را در بودجه مطرح کنیم.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهرداری‌های شهرهای کوچک با مشکلات مالی بیشتری روبه‌رو هستند عنوان داشت: در کارگروه‌های نشست چهارم کلانشهرها مباحثی در همین زمینه داشتیم که از آن جمله می‌توان به نیم درصد سهم کتابخانه‌های عمومی اشاره کرد.

وی ادامه داد: در لایحه بودجه 93 برخی تغییر کاربری‌ها لحاظ شده که جای حقوق شهرداری‌ها در آنها خالی است و حتی می‌توان گفت حقوق شهری تضییع شده است بنابراین درصدد هستیم این مورد در قانون بودجه اصلاح شود.

امیرآبادی مالیات بر ارزش افزوده و اوراق مشارکت را از دیگر مباحثی دانست که در کارگروه‌های نشست چهارم کلانشهرها به بحث و بررسی گذاشته شده‌اند و خاطرنشان کرد: موارد اصلاحی باید به کمیسیون تلفیق پیشنهاد شوند تا نمایندگان نیز در صورت تایید نسبت به رفع موانع درآمدزایی شهرداری‌ها بپردازند./س

برچسب ها: قم ، امیر ، آبادی ، نماینده ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.