هشتمین دوره مسابقه طراحی مفهومی جایزه معماری میرمیران با موضوع "معماری و سینما"

به گزارش حوزه تجسمی باشگاه خبرنگاران؛ بنیاد معماری میرمیران در تداوم برگزاری مسابقات ساانه معماری که در سالهای قبل به تاثیر  رابطه عناصر بنیادین طبیعت )پنج اصل نور، آب، گیاه، خاک و باد (در شکل گیری فضای معماری  اختصاص داشت در سال گذشته موضوع معماری فردا با رویکرد مسکن را انتخاب نمود و در سال جاری با توجه به ارتباط نزدیک و تنگاتنگ این دو رشته هنری ، موضوع «معماری و سینما» را به  عنوان هشتمین دوره مسابقه معماری میرمیران برگزار می‌کند.

دو هنر متعالی معماری و سینما وجوه مشترک و افتراق با یکدیگر دارند. سینما نشان دهنده شقوق گوناگون زندگی انسانها، احوال روزمره یا غیر منتظره، غم و شادی آنها در محیط است و معماری عرضه کننده بستر کالبدی و سکونتگاه انسانهاست و به عبارتیدیگر سینما متحرک است و معماری پویائی فضایی دارد . از اختراع سینما تاکنون کمی بیشتر از یک قرن میگذرد ولی از سکونتگاه‌های اولیه انسان تاکنون بیشتر از سی قرن! با وجود این اختاف فاحش زمانی، سینما همانند معماری سبک‌های مختلفی را تجربه کرده است و به تعالی فکری انسان و درک بهتر او از جهان ومحیط پیرامون خود کمک کرده و می‌کند.

سینما محیط‌های زندگی شهری و معماری شهرها و روستاها و طبیعت را به سادگی به تماشاگران  خود عرصه میکند و معماری به عنوان)) محیط مصنوع انسان ((ساختار شهرها و روستاها را اعم از  بخش های سکونتی ، کار، تفریحی، گذرگاهها و میادین را به وجود میآورد. وجوه مشترک این دوهنر بسیار زیاد است از جمله نور، ریتم، توالی و تداوم و سکانس در هر دو هنر نقش بسیار مهم و  سازنده دارند.

هدف این مسابقه نمایش هم آهنگی ها یا تفاوتهای موجود بین سینما و معماری است بنیاد معماری میرمیران از تمامی معماران ، دانشجویان معماری ، طراحان و اندیشمندان جوان که به این موضوع عاقمند می باشند دعوت می کند تا در این مسابقه شرکت نمایند. زمان تحویل و داوری طرح‌‌ها مهلت تحویل طرح ها به دبیرخانه بنیاد حداکثر تا ساعت 71 روز چهارشنبه 71 بهمن است . زمان داوری طرح‌ها روز شنبه 1 و یکشنبه 4 اسفند ماه خواهد بود ولی نتدایج هیات داوری و اهدا جوایز در مراسم یادمان و جایزه معماری میرمیران در سوم اردیبهشت ماه  7111 و مقارن با روز معمار در خانه هنرمندان ایران اعلام خواهد شد. 

 گفتنی است؛ علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی الکترونیکی زیر مراجع نموده ، Website :www.mirmiran-arch.org        e-mail : info@mirmiran-arch.org و یا با تلفن های 00150081 و 00175011 تمار حاصل فرمایند.

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار