نخست وزیر انگلیس گفت:" نلسون ماندلا" الگویی برای رهبران ،سیاستمداران ،مردم آفریقای جنوبی و همه جهان شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی سی ان ان؛ "دیوید کامرون" گفت: من اینجا آمدم تا با یک مرد فوق العاده خداحافظی کنم و یاد مردی را گرامی بدارم که علاوه بر آفریقای جنوبی برای جهان کار بزرگی انجام داد و برای همه الهام شد.
وی گفت: مهمترین کاری که ماندلا انجام داد این بود که توانست کسانی را که کارهای اشتباه علیه او انجام دادند،ببخشد. وی تبدیل به الگو برای رهبران ،سیاستمداران ،مردم آفریقای جنوبی و جهان شد و همتایی ندارد.
وی درباره حمایت نکردن انگلیس از تحریم ها علیه رژیم آپارتاید گفت : "نلسون ماندلا "روابط عمیقی با ملکه الیزابت داشت. انگلیس روابط و تاریخی بسیار نزدیک با آفریقای جنوبی داشته است. من فکر می کنم هر کسی از جمله مارگارت تاچر نخست وزیر اسبق انگلیس با رژیم آپارتاید مخالف بوده است و خواستار آزادی "ماندلا" شده بود اما درباره اعمال تحریم ها علیه این رژیم در دهه هشتاد بحث هایی شد و من فکر می کنم حزب محافظه کار راه درستی را در پیش نگرفت اما همه می خواستند رژیم آپارتاید تغییر یابد و برود. هیچ کس باور نمی کرد این رژیم به صورت مسالمت آمیز از بین برود اما "ماندلا" این کار را انجام داد.
نخست وزیر انگلیس گفت: ما همچنین نباید کاری را که دابلیو دی کلرک رییس جمهور وقت آفریقای مرکزی انجام داد، فراموش کنیم. وی اقدامات شجاعانه ای انجام داد اما در حقیقت تلاش و بخشش "ماندلا "برای این کشور فرصت خارق العاده خلق کرد.
"دیوید کامرون" گفت:کارهای زیادی باید در آفریقا انجام شود اما من خوشبین هستم.شما با نگاه به آفریقا می توانید داستان های دموکراتیک و موفقیت های اقتصادی را پیدا کنید.آفریقای جنوبی می تواند موتور اقتصادی جنوب آفریقا باشد اگر سیاستمداران الگو ماندلا را دنبال کنند. همه افرادی که در مراسم یادبود هستند،نماد جالبی برای انتخاب سیاستمداران آینده خود برگزیدند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار