نخست وزير سوريه بر حمايت دولت تركيه از تروريست هاي مستقر در داخل خاك كشورش تاكيد كرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از پايگاه خبري شام پرس:"وائل الحلقي" در مصاحبه با شبكه "اولوسال" تركيه" تاكيد كرد:دولت حزب حاكم عدالت وتوسعه در تركيه به حمايت مالي و لوجستيكي خود از ترويست‌هاي مستقر در داخل خاك سوريه ادامه داده وبراي اين افراد با هدف نفوذ به سوريه وارتكاب جنايت در حق شهروندان سوري مقر وگذرگاه هاي امن فراهم مي كند.

وي در ادامه با بيان اينكه دولت "رجب طيب اردوغان" در كشتار مردم سوريه دست داشته وهمچنان سياست هايش براساس اميدهاي واهي وخيالي است گفت:سياست هاي دولت تركيه در راستاي اجراي پروژه آمريكا در منطقه است.

نخست وزير سوريه همچنين تصريح كرد:تمامي شعارهايي كه "اردوغان" پيرامون موضوع فلسطين،آزادي،دموكراسي وپايان دادن به مشكلات با كشورهاي همجوار تركيه سر مي دهد،دروغين بوده و سياست هاي وي در روابط بين دو ملت تركيه وسوريه تاثير گذاشته است.

"وائل الحلقي" همچنين گفت:سوريه امروز با تروريسمي جهاني كه از 83 كشور تشكيل شدند در حال مبارزه است اما با اين وجود ارتش سوريه در مقابله با تروريسم مصمم است.

نخست وزير سوريه در پايان سخنان خود با اشاره به اينكه دولت سوريه بدون هيچ گونه پيش شرطي در كنفرانس "ژنو2" شركت خواهد كرد گفت:اين حضور با هدف گفتگو با مخالفان و ترسيم آينده سوريه است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: وائل ، الحلقی ، سوریه ، وزیر ، اردوغان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار