کاظم میرانی گفت: مجسمه‌ها در صورت نصب به شکل موقتی در سطح شهر باید با متر‌یال عادی تری ارائه شوند.

کاظم میرانی، طراح و مجسمه ساز در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی باشگاه خبرنگاران گفت: نصب نمادهایی از هنرهای تجسمی که عمدتا در قالب هنر مجسمه مشاهده می‌شود، در زیبایی شهر نقش تعیین‌کننده‌ای دارد.
 
وی بیان کرد: در طول حدود 5 سال اخیر سازمان زیباسازی شهرداری تهران برنامه‌ای گسترده را در جهت نصب مجسمه در سطح شهر داشت.  
 
میرانی تصریح کرد: این برنامه گسترده و وسیع از تعداد مجسمه‌ها‌یی که در سطح شهر نصب شده و هنوز هم نصب آنها ادامه دارد کاملا مشهود است.  
 
این طراح اظهار داشت: این مجسمه‌ها که تنوع زیادی در متر‌یال استفاده شده در آنها دیده می‌شود به نوعی بیانگر قدرت و توانایی بالای هنرمندان مجسمه‌ساز است.  
 
وی درباره نصب مجسمه‌های موقت در سطح شهر نیز گفت: تعدادی از مجسمه‌ها‌یی که با عنوان مجسمه‌های موقت در سطح شهر نصب می‌شود قابلیت نصب به صورت دائم را دارند چرا که بسیاری از آنها با متر‌یالهایی چون آهن، برنز ساخته می‌شوند.  
 
این طراح و مجسمه‌ساز تصریح کرد: اگر قرار است برخی از مجسمه‌ها به صورت موقت نصب شوند بهتر است از متر‌یالهای ساده‌تری چون فایبر‌گلا‌س استفاده شود تا هنرمند در ساخت اثر کمی راحت‌تر باشد.  
 
میرانی افزود: هرچند که اجرا بر روی فایبر‌ ‌گلاس هم سختی‌های خود را دارد اما کمی بهتر است از متر‌یالهایی چون آهن سنگ استفاده شود.  
 
این هنرمند طراح گفت: اگر قرار بر نصب دائم اثری موقت باشد هنرمند می تواند آن اثر را با متر‌یال دیگری که ماندگاری بیشتری داشته باشد اجرا کند.  
 
انتهای پیام/ ص

برچسب ها: مجسمه ، هنرمند ، متریال ، تجسمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار