مسئول کمیته مراسم ستاد اربعین گفت: امسال این ستاد، حدود ۴۰ موکب عزاداری در نجف، کربلا و مشایه برپا کرده است.

علی‌اکبر مداحی مسئول کمیته مراسم ستاد اربعین بیان کرد: برنامه‌های این کمیته در دهه دوم ماه صفر از دهم تا بیستم این ماه، در شهر‌های نجف و کربلا و مسیر نجف تا کربلا برگزار می‌شود.

او اظهار کرد: این کمیته امسال نیز حدود ۴۰ موکب را حمایت کرده است که به اجرای مراسم می‌پردازند. برای این موکب‌ها از دو ستاد نجف و کربلا، مداح و سخنران اعزام می‌شود.

مداحی با اشاره به اینکه تعداد موکب‌های برگزارکننده مراسم بیش از این است، اما این ۴۰ موکب توسط کمیته مراسم ستاد اربعین پشتیبانی شده است و مداح و سخنران برای آنها اعزام می‌شود،گفت: ۷ موکب اصلی در شهر کربلا و نجف و مشایه داریم که از این موکب‌ها پخش زنده صداوسیما هم انجام می‌شود.

مسئول کمیته مراسم ستاد اربعین گفت: موکب‌های پخش زنده در کربلا شامل موکب مرکزی احباب الرضا علیه السلام در سه مکان خیمه‌گاه حسینی بعد از نماز صبح، موکب عاشقان ثارالله استان سمنان پشت هتل الماس بعد از نماز ظهر و در شارع شهدا روبروی هتل الکوار محل موکب علی ابن باقر (ع) شب‌ها بعد از نمازمغرب و موکب محبان علی ابن ابیطالب در باب القبله امام حسین (ع) میدان پرچم در سه وعده صبح، ظهر و شب بعد از نماز و در نجف اشرف بین خیابان طوسی و پله برقی مقابل هتل قصر الملوک، پارکینگ طبقاتی موکب فاطمه الزهرا سلام الله علیها با حضور حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان بمدت ۷ روز صبح‌ها بعد از نماز و درمسیر نجف تاکربلا موکب‌های مستقر در عمود‌های ۱۱۲۰ و ۱۲۲۲ در شب‌ها هستند.

او تصریح کرد: امسال، ۱۵ سخنران شامل حجج اسلام سید مهدی میرباقری، محمد عابدینی، مسعود عالی، حاج علی‌اکبری، محمدجواد نظافت، ناصر رفیعی، علیرضا پناهیان، میرهاشم حسینی، مهدی ماندگاری، حاج ابوالقاسم، سیدحسین مومنی، حاجتی، سیدحسین آقامیری، مهدی حسن‌آبادی، سیدعلیرضا تراشیون، محمد خواجوی، صادقی واعظ، حسین کاردان و مجتبی سفیدی برای اجرای برنامه راهی عراق می‌شوند. 

مداحی گفت: برای اجرای این برنامه‌ها، ۳۰ مداح شامل احمد واعظی، مهدی سماواتی، محمدرضا طاهری، مهدی سلحشور، سیدمجید بنی‌فاطمه، سیدمهدی میرداماد، میثم مطیعی، سیدرضا نریمانی، امیر کرمانشاهی، حسن شالبافان، محمدحسین پویانفر، علی مهدوی‌نژاد، حسین طاهری، سیدمحمدرضا نوشه‌ور، مهدی سروری، مجتبی رمضانی، سیدامیر حسینی، سیدمحمود علوی، احمد نیکبختیان، حسین هوشیار، مسعود پیرایش، اسلام میرزایی، علی پورکاوه، احد قدمی، امین قدیم، امیر نعیمی، روح‌الله رحیمیان، میثم احمدی پور و حسین خلجی هم راهی عراق می‌شوند.

مسئول کمیته مراسم ستاد اربعین گفت: این مجالس دراکثر موکب‌ها در سه نوبت صبح، ظهر و مغرب بعد از نماز جماعت برپا می‌شود.

او ادامه داد: علاوه بر این مجالس، دعای کمیل با قرائت حسین هوشیار در شب جمعه دهم صفر و دعای ندبه روز جمعه یازدهم ماه صفر با قرائت حسن شالبافان در موکب فاطمه الزهرا (س) نجف برگزار و از رسانه ملی پخش زنده می‌شود که دعای کمیل از شبکه قرآن و دعای ندبه از شبکه اول سیما پخش می‌شود. 

مسئول کمیته مراسم ستاد اربعین افزود: دعای کمیل ۱۷ صفر نیز توسط محمدرضا طاهری و حسین طاهری در موکب محبان امیرالمومنین و ندبه ۱۸ صفر هم در کربلای معلی برگزار و پخش زنده خواهد شد.

مداحی در پایان خاطرنشان کرد: در روز اربعین که امسال در ایران و عراق همزمان است با نوای مداحان، در همه موکب‌ها زیارت اربعین قرائت و از تعدادی موکب‌های اصلی از شبکه‌های مختلف صداوسیما، پخش زنده می‌شود.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.