مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: امسال ۴۸۰ مبلغ در مواکب سازمان اوقاف در مسیر پیاده‌روی اربعین مستقر می‌شوند.

حجت‌الاسلام و المسلمین هادی شفیع، مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه و دبیر کمیته فرهنگی - تبلیغی ستاد اربعین سازمان اوقاف با اعلام این خبر که امسال ۴۸۰ مبلغ در مواکب سازمان اوقاف در مسیر پیاده‌روی اربعین مستقر می‌شوند، گفت: تعدادی مبلغ پاکستانی و اردو زبان در سیستان و بلوچستان و تعدادی مبلغ عرب زبان در مرز‌های خروجی استان‌های جنوبی مستقر می‌شوند.

حجت‌الاسلام شفیع با بیان اینکه با هماهنگی‌های انجام شده وعاظ و مداحان مطرح کشور در دو محور نجف و سامرا حضور دارند، افزود: زیارت اربعین یک زیارت منحصر به فرد و بزرگترین اجتماع شیعیان است. اربعین بهترین فرصت است، تا مبلغین بتوانند در عرصه تبلیغ ارتباط بگیرند. کمیته فرهنگی - تبلیغی در دو حوزه فعالیت می‌کند. در حوزه تبلیغی اعزام مبلغین را در دستور کار قرار می‌دهیم. این مبلغین ۲۴ ساعته در مواکب سازمان اوقاف مستقر هستند و فعالیت‌های تبلیغی دارند، که می‌توان به اقامه نماز جماعت، روضه‌خوانی، پرده‌خوانی و ... اشاره کرد.

پیش از این حجت‌الاسلام و المسلمین غلامرضا عادل معاون فرهنگی - اجتماعی و سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه درباره فعالیت موکب‌داران در مسیر پیاده‌روی اربعین گفته بود، ما برنامه‌ریزی کردیم بیش از ۳۵۰ موکب در مسیر پیاده‌روی اربعین مستقر شوند؛ این مواکب در مرزها، در کشور عراق و مسیر تردد زائران از سوی امامزادگانی که در مسیر تردد زائران هستند، برپا می‌شود. ما بنا داریم خدمت‌رسانی‌ها را از پنجم صفر آغاز کنیم و به اقتضاء محل استقرار مواکب و تردد زائران خدمت‌رسانی‌ها ادامه دارد. در مواکب سازمان اوقاف و امور خیریه امکان اسکان، پذیرایی زائران و فعالیت‌های فرهنگی وجود دارد. حدود هفت هزار نفر خادم افتخاری در این مواکب خدمت‌رسانی می‌کنند و حدود ۵۰۰ نفر از مبلغین به فعالیت‌هایی نظیر اقامه نماز جماعت و ... می‌پردازند.

خبرنگار: نفیسه خلیلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار