يكي از مشكلات اصلي مراكز درماني و بيمارستاني ضدعفوني كردن تجهيزات و وسايل است كه با كمك اين فناوري جديد به نظر مي‌رسد كه اين مشكل به‌ زودي برطرف شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، پژوهشگران نوعي ماده‌ي پوشاننده كشف كرده‌اند كه مي‌تواند باعث نابودي انواع باكتري‌ها شود. 

گفتني است: اين ماده‌ي پوشاننده سلكوني مي‌تواند در آينده جايگزين مناسبي براي انواع اسپري‌هاي ضد باكتري و يا محلول‌هاي ضدعفوني كننده شود. 

بررسي‌ها نشان مي‌دهند: اين ماده پوشاننده از موادي با ابعاد نانو ساخته شده و به ويژه براي بيمارستان‌ها مي‌تواند يك عايق ضد ميكروب و باكتري در آينده باشد. اين ماده مي‌تواند نوعي عايق در برابر سلول‌هاي باكتري‌ها باشد و اندازه ذرات آن بقدري كوچك است كه حتي سلول‌هاي باكتري نمي‌توانند از ديواره آن رد شوند. 

گفتني است: اين ماده‌ي عايق ابتدا از مواد طبيعي بدست آمده ولي دانشمندان درصدد هستند كه نمونه‌هاي مصنوعي آن را توليد نمايند. 

دانشمندان اميدوار هستند كه در آينده با استفاده از اين فناوري ميزان سرايت بيماري‌هاي عفوني در بيمارستان‌ها به نحو چشمگيري كاهش يابد و همينطور هزينه‌هاي ضدعفوني كردن تجهيزات بيمارستاني تا حد زيادي كاهش يابد.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار