پرداخت يارانه به روستاييان بايد با درک صحيح وضعيت کشاورزي در روستاها باشد تا بتوان به توسعه پايدار روستايي اميدوار بود.

الياس ظهوري کارشناس اقتصاد روستايي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با تاکيد بر اصلاح شيوه دريافت يارانه در جامعه روستايي گفت: يارانه دريافتي روستاييان بايد با فعاليت اقتصادي آنها هماهنگ باشد.
 
وي گفت: با توجه به اينکه اکثر فعاليت اقتصادي در روستاها کشاورزي است تخصيص يارانه در جامعه روستايي بايد با اين فعاليت اقتصادي هماهنگ باشد.
 
ظهوري با بيان اينکه در مطالعات اوليه تخصيص يارانه روستاييان بايد به منابع کشاورزي آنها توجه کرد ادامه داد: نوع محصول توليدي درصد فروش، ميزان صادرات و اندازه زمين از جمله عواملي است که عدم توجه به آن سبب شکست اين طرح ملي در سطح روستاها مي‌شود.
 
وي تاکيد کرد: يارانه بخش کشاورزي همه بايد در اختيار کشاورزان باشد و همه کساني که از محصولات کشاورزان به‌عنوان مواد اوليه توليد استفاده مي‌کنند تا عدم يارانه به يک بخش سبب فشار بر توليدکنندگان و افزايش قيمت نشود.
 
ظهوري تصريح کرد: پرداخت يارانه به کشاورزان روستايي يک سياست تشويقي از سوي دولت است که هم بايد به صورت مستقيم باشد و هم به صورت غيرمستقيم تا کاهش آن به صورت مستقيم انگيزه کشاورزان براي توليد را از بین نبرد .
 
وي در پايان گفت: پرداخت يارانه اقتصادي بايد با درک صحيح از شرايط کشاورزي روستا باشد تا بتواند نقش خود را توسعه پايدار روستايي به خوبي نشان دهد.
انتهاي پيام/
برچسب ها: یارانه ، روستایی ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار