رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: 110 هزار هکتار از باغات استان بارده هستند که 15 درصد برداشت پرتقال در استان برداشت شده است.

عظیمی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ؛افزود: از حدود 115 هزار هکتار باغات مرکبات استان 110 هزار هکتار آن بارده اند که در چرخه تولیدند که حاصل آن در سال جاری بالغ بر 2 میلیون و 200 تن مرکبات است که یک و نیم میلیون تن آن مربوط به پرتقال است.

وی با بیان اینکه برداشت نارنگی به اتمام رسیده است، افزود: 15 درصد از باغات استان برداشت پرتقال انجام شده و بهترین زمان برداشت 15 آذر می باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران به نگرانی باغداران در خصوص قیمت اشاره کرد و گفت: برای خرید از مباشر برای شب عید هزار و 650 تومان است که با این قیمت از باغداران 750 الی 850 خریداری می کنند.

عظیمی تولید و ارتقای آن را از دیگر نگرانی های باغداران بیان کرد و افزود: با توجه به وجود نگرانی بازار، بازار پایدار و تولید پایدار هر دو باید باشند.

وی بیان کرد: تولید زیاد برای باغدار کاهش قیمت و کمبود محصول کمبود درآمد را بهمراه دارد و هر دو مورد موجب نگرانی باغداران و تولید کنندگان باغی می شود./س
/انتهای پیام
برچسب ها: برداشت ، پرتقال ، استان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.