رئيس پارلمان ترکيه در بدو ورود به عراق در کنفرانس خبری مشترک با همتای عراقی خود از توافق ميان ايران و گروه پنج بعلاوه يک استقبال کردند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رسمي عربستان ؛  جميل چيچک در اين سفر با مقام هاي عالي رتبه عراقي و روساي جريان هاي سياسي اين کشور ديدار خواهد کرد.

اسامه نجيفي رئيس مجلس عراق و جميل چيچک رئيس پارلمان ترکيه روز سه شنبه در کنفرانس خبري مشترک در بغداد ضمن استقبال از توافق صورت گرفته ميان ايران و گروه پنج بعلاوه يک ، بر ضرورت حل مسالمت اميز بحران در سوريه تاکيد کردند. 

چيچک که در صدر هيئت پارلماني شش نفره امروز وارد بغداد شده است همکاري مشترک ميان عراق و ترکيه را براي مبارزه با تروريسم  خواستار شد .وي گفت  ترکيه از هر نوع تروريسم و حاميان ان بيزار است و با ان مخالفت مي کند . 

روساي دو پارلمان عراق و ترکيه همچنين حل مسالمت اميز بحران سوريه را به نفع امنيت و ثبات منطقه توصيف و در عين حال کشتار مردم سوريه توسط هر گروهي در ان کشور را به شدت محکوم کردند. 

مشکلات اب رودهاي دجله و فرات هم يکي از محورهاي اين گفتگو بود . چيچک که بنا به دعوت رسمي همتاي عراقي خود به بغداد امده است در سفر يک روزه خود قرار است با نوري مالکي نخست وزير عراق هم روابط دو کشور را بررسي کند . 

اين نخستين سفر رئيس پارلمان ترکيه به عراق است . تحليلگران سياسي در عراق معتقدند تلاش انکارا براي بهبود روابط با بغداد به دليل شکست سياست هاي ترکيه در منطقه به خصوص در سوريه و مصر بوده است .

انتهای پیام /
برچسب ها: پارلمان ، رییس ، عراق ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار