یکی دیگر از هزاران اثر تاریخی باستانی استان کرمانشاه، «حوض منیژه» است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


علیرضا مرادی بیستونی، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه آنقدر تنوع و تعدد آثار تاریخی دارد که شاید بسیاری از مردمان همین دیار هم از آنها اطلاع چندانی نداشته باشند.

وی یادآور شد: وجود چهار هزار اثر تاریخی شناسایی شده در استان کرمانشاه نشان از عمق تاریخ و تمدن در این دیار دارد که شاید در هیچ کجای دنیا نتوان نمونه دیگری از آن را مشاهده کرد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، گفت: یکی از این آثار ارزشمند تاریخی استان کرمانشاه که شاید کمتر کسی چیزی از آن شنیده و یا آن را دیده باشد، اثر تاریخی «حوض منیژه» است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: این اثر ارزشمند تاریخی در دره پاتاق در شهرستان سرپل ذهاب از توابع استان کرمانشاه قرار دارد.

مرادی بیستونی یادآور شد: «حوض منیژه» در شمال غربی بنای ارزشمند «زیج منیژه» و در روستای زعفران واقع شده است.

وی خاطرنشان کرد: در روستای زعفران، فرورفتگی منظمی به ابعاد 70 در 50 متر دیده می شود که احتمالا آن را برای ذخیره آب ساخته اند و از این رو ساکنان محل آن را «حوض منیژه» می نامند.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، گفت: احتمالا این اثر تاریخی مربوط به دوران اشکانیان یعنی زمان ساخت بنای ارزشمند «زیج منیژه» بر می گردد./س

برچسب ها: کرمانشاه ، حوض ، تاریخی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.