رییس قرارگاه اربعین فراجا گفت: برای سهولت تردد زائرین پنجره واحدی بین ایران و عراق ایجاد شده است که اطلاعات زائرین در ایران وارد سامانه میشود.

سردار محمد شرفی رییس قرارگاه اربعین فراجا  صبح روز سه شنبه در صبحگاه نیروهای نظامی و انتظامی استان ایلام با اشاره به افزایش ظرفیت‌ها و تجهیزات در حوزه چاپ گذرنامه گفت: هیچ‌گونه محدودیت و مشکلی برای چاپ گذرنامه رسمی و گذرنامه زیارتی نداریم.

وی در خصوص چاپ گذرنامه افزود: ثبت نام به صورت غیرحضوری و در اپلیکیشن پلیس من انجام و بعد از ثبت نام در کوتاه‌ترین زمان آماده و به پست ارسال می‌شود.

جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا با اشاره به حضور اتباع در مراسم اربعین گفت: اتباع داخلی و کسانی که می‌خواهند از کشورمان برای حضور در اربعین حسینی عبور کنند باید گذر خادم دریافت کنند.

فرمانده قرارگاه اربعین فراجا همچنین گفت: برای سهولت تردد زائرین پنجره واحدی بین ایران و عراق ایجاد شده است که اطلاعات زائرین در ایران وارد سامانه میشود و هم زمان طرف عراقی اطلاعات را مشاهده میکند و دیگر نیاز به کنترل مجدد نیست.

سردار محمد شرفی اظهار داشت: پایانه‌های ۶ گانه اربعینی نسبت به سال‌های گذشته در حوزه‌های زیرساختی اعم از جاده‌ها و تونل‌ها بهتر شده‌اند و پارکینگ‌ها از لحاظ وسعت و ظرفیت خودروها نسبت به سنوات گذشته پیشرفت‌های خوبی داشته‌اند.

وی با بیان اینکه پارکینگ‌ها در مرزهای ۶ گانه از لحاظ حصارکشی، روشنایی، پایش از طریق دوربین‌های مداربسته و نگهداری بهتر از خودروهای زائران در آمادگی کامل هستند، اضافه کرد: به زائران عزیز توصیه می‌کنم با عنایت به پیش‌بینی‌های لازم برای استقبال، زائران از لحاظ شرایط امکان تغذیه و افزایش ظرفیت پارکینگ‌ها در مراجعه به مرزها حتی المقدور از خودروهای شخصی استفاده کنند.

فرمانده قرارگاه اربعین فراجا در ادامه با بیان اینکه تمهیدات لازم برای استقبال از زائران اندیشیده شده است، گفت: زائران اتباع کشورهای بیگانه برای عزیمت به کشور عراق و زیارت عتبات عالیات به مرز چذابه مراجعه کنند و از عزیمت به سایر مرزها خودداری کنند چرا که از ورود آنها به کشور عراق ممانعت به عمل می‌آید.

وی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به اینکه به منظور تسهیل گری با ایجاد پنجره واحد گذرنامه‌ای به دنبال کاهش میزان ایستایی زائران به کمتر از ۵ ثانیه در مرزهای ۶ گانه هستیم، اظهار کرد: با همکاری کشور عراق تمامی اطلاعات گذرنامه‌ای در اختیار کشور مقابل قرار می‌گیرد و زائران پس از تایید هویت شان می‌توانند در کمتر از ۵ ثانیه وارد کشور عراق شوند.

سردار شرفی در پایان با قدردانی از همکاری صمیمانه کشور دوست و همسایه عراق گفت: برابر هماهنگی‌های صورت گرفته در نظر است پذیرش زائر در کشور عراق به صورت مستمر ادامه پیدا کند تا شاهد ازدحام جمعیت در پشت گیت‌ها نباشیم و انشالله بتوانیم به یاری خداوند شاهد یک راهپیمایی به یاد ماندنی در اربعین باشیم.

برچسب ها: چاپ گذرنامه ، اربعین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۰۹ مرداد ۱۴۰۳
یاعلی مدد یاحسین یا ابوالفضل العباس ????
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۰۹ مرداد ۱۴۰۳
زائران اربعین برای بورس دعا کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۰۹ مرداد ۱۴۰۳
شناسنامه هایی رو ملت از ۳ ماه قبل تعویض کردن ( طرحی که خودتون اجرا کردین تعویق شناسنامه قدیمی)
هنوز به دستشون نرسیده معلوم هم نیست کی آماده شه
اما چون مصلحتتون تو اربعینه ۳ سوته آمادست
حالا پرتقال فروش رو پیدا کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۰۹ مرداد ۱۴۰۳
برای تعویض کارت ملی میگن اول باید شناسنامه عوض بشه دقیقا دو ماهه دارم میرم دفتر پیشخوان برای تعویض شناسنامه میگن سیستم سراسری قطع شده همه کارهای بانکی و ... دو ماهه رو هواست !