دبیر شورایعالی مناطق آزاد ویژه تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی کشور، از حل اختلافات موجود برای تعیین منشاء ارز مورد نیاز واردات خودرو خبر داد.

حجت‌الله عبدالملکی دبیر شورایعالی مناطق آزاد ویژه تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی کشور، در مراسم آغاز فرآیند شماره‌گذاری خودرو‌های باری (وانت) وارداتی از طریق منطقه آزاد اروند، بیان کرد: در حالی که از سال ۹۷ واردات خودرو‌های خارجی به کشور متوقف شده بود که دولت سیزدهم این بخش از صنعت خودرویی کشور را فعال کرد و مراحل قانونی آن در هیئت دولت طی شد و از امروز، پس از وقفه‌ای که در سال ۹۷ ایجاد شده بود، اولین خودرو‌های باری (وانت) وارداتی از طریق بندر خرمشهر در منطقه آزاد اروند، شماره‌گذاری و تحویل متقاضیان شد. امیدوارم با تصویب مصوبات جدید، بتوانیم در آینده واردات خودرو‌های اقتصادی مورد نیاز بخش صنعت خودرو را افزایش دهیم.

وی در خصوص اختلافات موجود میان دبیرخانه مناطق آزاد کشور و بانک مرکزی پیرامون تعیین منشاء ارز واردات خودروها، ادامه داد: این موضوع حل شده و مشکلات موجود نیز در این در مسیر برطرف ساخته شده است. بستر قانونی واردات این قبیل خودرو‌های باری که به چرخه اقتصاد کشور نیز کمک شایانی خواهد کرد، فراهم شده و فرصت بسیار خوبی برای مردم است که بسیاری از این آحاد و سرمایه‌گذاران و تجار مطلع نیستند که می‌توانند از ظرفیت این قانون بهره‌گیری کنند که اعلام می‌کنم متقاضیان از طریق مناطق آزاد کشور از جمله منطقه آزاد اروند نسبت به واردات این قبیل خودروها، اقدام نمایند

به‌گزارش تسنیم، حجت‌الله عبدالملکی دبیر شورایعالی مناطق آزادی-تجاری و ویژه اقتصادی کشور، امروز در سفری یک‌روزه وارد منطقه آزاد اروند شد.

وی در بدو ورود به ساختمان شهید آیت الله رئیسی، به مقام شامخ شهید گمنام ادای احترام کرد.

بازدید از چند واحد تولیدی در سایت صنعتی منطقه آزاد اروند از جمله بازدید از چند شرکت از برنامه‌های وی بود.

دبیر شورایعالی مناطق آزادی-تجاری و ویژه اقتصادی کشور، سپس با حضور در اداره کل بنادر و کشتیرانی خرمشهر، از بخش‌های مختلف این بنگاه بزرگ اقتصادی و شاهراه صادرات و واردات در منطقه آزاد اروند بازدید کرد.

حضور در مرکز پلاک گذاری و آغاز فرآیند ترخیص و شماره‌گذاری خودرو‌های وارداتی در بندر خرمشهر نیز از دیگر برنامه‌های عبدالملکی در سفر یک روزه به منطقه آزاد اروند بود.

بر اساس این فرآیند، انجام کلیه خدمات فک و نصب پلاک در مرکز شماره‌گذاری بندر خرمشهر، به‌طور رایگان صورت خواهد گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.