ارامنه اصفهان از توهین به اعتقادات مسیحیان در افتتاحیه المپیک ابراز انزجار کردند

شورای خلیفه‌گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران با صدور بیانیه‌ای از توهین به اعتقادات مسیحیان درآیین افتتاح المپیک ۲۰۲۴ پاریس ابراز انزجار کردند.

 در این بیانیه  آمده است: آنچه امروز در جهان به اصطلاح «پیشرفته» و «روادار» در ضدیت با هر چه الهی و انسانی است صورت می‌پذیرد، گواه دیگری است بر انحطاط اخلاقی، فروپاشی اجتماعی و تنزل انسانیت غربی به حیوانیت ناطق، که بار‌ها در خصوص آن هشدار داده شده است.

شورای خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران در این بیانیه آورده است: حجم گسترده مناظر دور از عفت، توهین به مقام والای عیسی مسیح (ع) و حمله به ارزش‌های مقدس خانواده، تنها گوشه‌ای از آیین فضاحت‌بار افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس است، که دل باورمندان را در شرق و غرب عالم به درد آورد.

در این بیانیه آمده است: آنچه ما از انجیل عیسی مسیح (ع) می‌آموزیم، بر ما تأکید دارد «زیرا یقین بدانید که هیچ بی‌عفت یا ناپاک یا شهوت‌پرست، که همان بت‌پرست باشد، در پادشاهی مسیح و خدا نصیبی ندارد» (افسسیان ۵:۵).

نویسندگان این بیانیه می‌افزایند: پس بر خود واجب می‌دانیم از طرف خلیفه‌گری و جامعه متدین و باورمند مسیحیان ارمنی اصفهان و جنوب ایران هتک حرمت به ساحت مقدس عیسی مسیح (ع) و ارزش‌های الهی و انسانی را در آیین افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس را محکوم کنیم و پاسخگو کردن دست‌اندرکاران این امر را برای جلوگیری از تکرار آن، خواستاریم.

 ارامنه اصفهان و جنوب ایران بر اساس اصل ۱۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از اقلیت‌های مذهبی شناخته شده کشور محسوب می‌شوند.

ارامنه اصفهان و جنوب ایران که سابقه چند صد ساله زندگی مسالمت آمیز با مسلمانان را دارند، امور و مسائل دینی، اجتماعی، فرهنگی، رفاهی، خیریه، احوال شخصیه خویش را طبق اصول قانون اساسی و سایر قوانین جاریه کشور بر اساس آداب و رسوم و سنن و قواعد کلیسای «حواری» از طریق خلیفه‌گری ارمنی‌های اصفهان و جنوب ایران حل و فصل می‌کنند.

در آیین افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، در ۲۶ ژوییه (۵ مرداد)، گروهی با اجرای تمسخرآمیز تابلوی «شام آخر» لئوناردو داوینچی را به نمایش درآوردند.

بخش‌هایی از این نمایش در شبکه‌های اجتماعی بطور گسترده پخش و با انتقادات بسیاری رو به رو شده است.

کشور‌های مختلفی همچون روسیه و مجارستان از آیین افتتاحیه و نمایش‌های آن انتقاد کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار