مرحله نخست تصفیه‌خانه آب خوانسار بزودی به بهره‌برداری می رسد.

شرکت آب و فاضلاب اصفهان اعلام کرد: تصفیه خانه آب شهرستان خوانسار ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش بینی می‌شود بخش نخست آن تا پایان تابستان جاری در مدار بهره‌برداری قرار بگیرد.


طرح احداث تصفیه‌خانه آب خوانسار در مرحله احداث ساختمان و تجهیزات حوضچه ته‌نشینی و جمع‌آوری لجن قرار دارد و وجود آن بدلیل بحران آب در منطقه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مدیرعامل و رییس هیات مدیره شرکت آبفای استان اصفهان نیز گفت: کلنگ آب شیرین‌کن روستا‌های «عروسانِ گلستان» و «مهرجان» در شهرستان خور و بیابانک با هدف ارتقاء کیفیت آب منطقه و افزایش رضایتمندی مردم، امروز به زمین زده شد.

حسین اکبریان، جمعیت زیر پوشش این طرح را حدود۸۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: نصب آب شیرین‌کن در این ۲ روستا بصورت آزمایشی (پایلوت) انجام می‌شود و نصب آن در هشت روستای دیگر نیز در مراحل بعدی در دستور کار شرکت قرار دارد.


وی هزینه اجرای این طرح را ۲۳۰ میلیارد ریال ذکر کرد و ادامه داد: در صورت تامین اعتبار به موقع، این آب شیرین‌کن، اوایل سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری می‌رسد.


اکبریان افزود: با بهره‌برداری از این طرح روزانه ۴۰۰ مترمکعب آب شیرین تولید می‌شود که ۳۰۰ مترمکعب آن به روستای مهرجان و یکصد مترمکعب به روستای عروسان گلستان اختصاص می‌یابد.


مدیرعامل و رییس هیات مدیره آبفای استان خاطرنشان کرد: آب بهداشتی این روستا‌ها در حال حاضر از طریق چاه و آب آشامیدنی آنان از طریق آبرسانی سیار تامین می‌شود که با بهره برداری از این طرح، کیفیت آب منطقه نیز بهبود خواهد یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار