پزشکان به والدینی که دارای کودکان مبتلا ADHD هستند توصیه اکید می کنند که تحت نظارت پزشک به کودکان خود دارو بدهند و در کنار دارو از روان درمانی و رفتار درمانی نیز بهره بگیرند.

به گزارش خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، پزشکان در خصوص برخی داروها و روش های درمانی برای مقابله با بیماری ADHD یا همان پیش فعالی در کودکان هشدار می دهند.

گفتنی است: بر اساس جدید ترین تحقیقات صورت گرفته افزایش روز داروهای تجویزی برای این بیماری در کودکان 5 ساله می تواند منجر به گسترش تحریک پذیری در بزرگسالی این کودکان شود.

بررسی ها نشان می دهند؛ برخی داروها در کوتاه مدت ممکن است علائم این سندرم را مهار کند اما می تواند باعث عوارض جانبی زیادی مانند از دست دادن وزن، سعی شدن کبد و حتی افکار خود کشی در کودکان و نوجوانان شود.


پزشکان توصیه می کنند: که افزایش میزان مصرف داروها باید با نظارت بسیار بیشتری از سوی پزشک صورت گیرد و در کنار درمان دارویی خانواده ها می بایست حتما از مشاوره کارشناسان علوم روانشناسی برای رفتار درمانی کودکان خود بهره ببرند.

در حال حاضر در دنیا این بیماری سرعت رشد قابل توجهی پیدا کرده است و به این سبب میزان مصرف داروهای مهار کننده علائم بسیار زیاد شده ./


انتهای پیام/


برچسب ها: دارو ، کودک ، بزرگسال ، تحریک ، نوجوان ، وزن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار