والدین قاطع و صمیمی در فرزند پروری همواره سکان کشتی زندگی را در طوفان حوادث به دست می گیرند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران وقتی والدین از سبک قاطع و با ثبات در فرزند پروری استفاده می نمایند فرزندانشان رگه هایی از احساس خوشایندی و خودکنتری را درونشان می یابند چرا که پایبندی به قوانین و ارزش های بنیادین خانوادگی در وجود آنان نهادینه شده است که این خود حاکی از واکسینه شدن آنان برای مقاومت در برابر مسائل  مصائب زندگی آیندشان است.
 
مصطفی آب روشن آسیب شناس در خصوص والدین قاطع و صمیمی اظهار داشت: والدین قاطع وصمیمی با ارائه قوانین ثابت وروشن  همراه به استدلال منطقی بر روی فرزندانشان کنترل اعمال می نمایند و در عین حال پذیرنده و پاسخ دهنده  هم هستند و به طور پیوسته قواعد وضع شده در خانواده را اجرا می کنند و اگر تبصره هایی وضع کنند منطقی و قانون مند است.
 
وی افزود: این گونه والدین دلیل و منطقی و محدودیت هایی را که برای فرزندانشان اعمال می کنند را توضیح می دهند و نسبت به دیدگاه های فرزندانشان پذیرنده هم هستند.
 
 این آسیب شناس با اشاره به سبک فرزند پروری والیدن، در خصوص فرصت و بهایی که آنان به فرزندانشان برای جبران خطای خود می دهند ادامه داد: والدین قاطع و صمیمی منصف هستند و اجازه می دهند که فرزندان در تصمیم گیری ها شرکت کنند و فرصت اظهار نظر، تعامل و همچنین فرصت توضیح در مورد خطای سر زده و جبران آن را به فرزندانشان می دهند.
 
مصطفی آب روشن ضمن تاکید بر شیوه نقد والدین از خطای فرزندان، یادآور شد: درصورتی که خطایی از فرزند سر بزند، به جای تخریب شخصیت او، عملکردش را نقد می کنند و با این شویه خود را تا قبل از اینکه از دید فرزندانشان برچسب بی اعتباری بخورند ایمن می سازند.
 
وی در خصوص اینگونه والدین که با سبک قاطع و صمیمی از هرگونه درگیری لفظی با کودک دوری می کنند، بیان کرد: نکته در خور توجه اینکه این گونه از والدین نیز از هرگونه دیگری های لفظی که به حاضر جوابی فرزند دامن می زند، خود را بر حذر می دارند.
 
 اختلاف نظر والدین در دیدگاه فرزندان

 
 مصطفی آب روشن با اشاره به اختلاف نظر و ناهماهنگی بین والدین، اذعان داشت: اختلاف نظر و ناهماهنگی بین والدین در مورد تربیت فرزند شرایط نا به سامانی است که منجرمی شود فرزندان بپندارند که این اختلاف والدین حکم جوازی  را برای آنان دارد، که به کمک آن می توانند زیر بار قاعده های متعددی که والدین وضع می کنند، فرزند چرا که این تصور در آنان به وجود می آید که این خانواده قانون ثابت و مشخصی برای زندگی ندارد.
انتهای پیام/
 
 
 

برچسب ها: فرزند ، پروری ، سبک ، قاطع ، صمیمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار