دو جعبه سياه هواپيماي سقوط كرده در هواپيماي كازان روسيه پيدا شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری الشرق الاوسط ؛ این پایگاه  به نقل از رئيس كميته ي بين المللي حمل و نقل هوايي اعلام كرد : 2 جعبه سياه هواپيماي "بويينگ 737" كه در فرودگاه كازان در پايتخت تاتارستان روسيه سقوط كرد ، پيدا شده است .

به خاطر سقوط اين هواپيما روز دوشنبه در تاتارستان روزعزا بر قربانيان اين حادثه اعلام شده است. وزير حمل و نقل روسيه "ماكسيم سوكولوف" قبلا اعلام كرده بود : تحقيق دررابطه با 5 علت سقوط هواپيما در جريان است : خطاي كاركنان هواپيما ، خرابي فني ، سوخت كيفيت پايين هواپيما  ، اختلال اداره ي هوانوردي  ، و بدي آب و هوا .

وزير روسي همچنین اعلام كرده ، اينكه سقوط هواپيما به علت عمليات تروريستي بوده ، چيزي دور از ذهن است.

از سوی ديگر رسانه هاي روسيه اعلام كرده اند :هواپيماهايي كه در فرودگاه كازان روسيه يكشنبه سقوط كرد ، به مدت 23 سال و توسط 7 شركت هوايي از جمله " ايرفرانس" و "اوگاندا ايرلاين " قبلا به كار گرفته شده بود و در سال 2001 نيز در برزيل دچار  يك حادثه جدي  شده بود.

اين هواپيما كه از نوع " بوئينگ 500-737 "  مي باشد  در سال 1990 در ابتدا توسط شركت " اورال اير اوريسون" فرانسه كه در سال 2005 اين شركت ورشكست شد  بكار گرفته شده بود. پس از آن توسط "اير فرانس " به مدت 3 سال استفاده شد.

سپس اين هواپيما به شركت " اوگاندا اير لاين" منتقل و 5 سال در آنجا مورد استفاده قرار گرفت. پس از آن اين هواپيماي از رده خارج به شركت "ريو سول" برزيل منتقل شد و پس از آن به شركت " بلو اير" روماني رفت و در آخر در اختيار شركت تاتارستان روسيه قرار گرفت.

انتهاي پيام/
برچسب ها: هواپیما ، سقوط ، روسیه ، کازان ، جعبه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار