"خودکشی" و "هزاران بیکاری"، نتیجه تعطیلی کارخانه "فورد" در بلژیک

تعطيلي کارخانه خودروسازي "فورد" آمريکا در بلژيک، هزاران بيکار را نااميد و برخي‌ها را نيز به خودکشي کشانده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آلمان، زماني که شرکت خودروسازي فورد آمريکا در سال 2012 از تعطيلي کامل کارخانه خود در شهر "ژانک" بلژيک در سال 2014 خبر داد، اوضاع آشفته‌ای برای کارگران این کارخانه بوجود آمد و آن‌ها در واکنش به انتشار اين خبر، دست به اعتصاب زدند.

بر اثر بحران اقتصادي که فورد به آن دچار شده است، حدود 10 هزار فرصت شغلي در خطر از دست رفتن است.

این در حالی است که فقط چند صد نفر از اين 10 هزار نفر توانستند بار ديگر براي خود، کار پيدا کنند.

يکي از کارگران فورد در این خصوص گفت: من همواره گفته‌ام که چقدر اوضاع، سخت است. به نظرم، مشکل نيروهاي کار اين شهر، تازه از سال آينده شروع مي‌شود چون نياز به نيروي کار در این شهر روز به روز کم‌تر می‌شود.

اکنون شهرداري شهر ژانک نيز براي اداره اين شهر، پول در اختيار ندارد، به طوری که وی در مصاحبه خبری خود گفت: ما در اين شهر براي تقبل هزينه‌هاي شهر تا سال 2020 ميلادي تقاضاي 61 ميليون يورو خسارت کرده‌ايم؛ چرا که هم هزينه‌ها بالا رفته و هم درآمدهاي شهر کم شده است.

بسياري از کارگران از کار بيکار شده اين شهر، به‌شدت مقروض هستند و خيلي از آن‌ها نيز بر اثر نااميدي و افسردگي، راهي مطب پزشکان شده‌اند و در حال حاضر 4 تن از اين بيماران، دست به خودکشي زده‌اند.

اين گزارش با بيان آن که توليد محصولات شرکت خودروسازي فورد در شهر ژانک بلژيک به‌شدت با کاهش روبرو شده است، ادامه داد: اعضاي اتحاديه‌هاي کارگري در اين‌جا روز به روز بيش‌تر مشکل پيدا مي‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار