قصد مسئولان جنرال موتورز براي حذف بيشتر فرصت هاي شغلي

اتحاديه صنفي آي متال آلمان و شوراهاي کارگري آن در حال حاضر سرگرم مذاکره با مسئولان شرکت خودروسازي جنرال موتورز درباره طرحهاي تجديدساختاري هستند که به حذف فرصتهاي شغلي، کاهش دستمزدها و تعطيلي شماري از کارخانه هاي اين شرکت در نقاط مختلف اروپا منجر خواهد شد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اينترنتي ورلد سوسياليست ؛ نگراني کارگران از دور جديد تعطيلي کارخانه ها و حذف فرصتهاي شغلي روز پنجشنبه پس از استعفاي ناگهاني کارل فردريش استراک، رئيس شرکت اوپل تشديد شد.

اتحاديه آي جي متال، بزرگترين اتحاديه صنعتي فلزکاران در آلمان، به وضوح اعلام کرده است که خود را براي تعديل کارگران شرکت اوپل آماده کرده است. اين اتحاديه به موجب توافق مبتني بر جلوگيري از تعطيلي کارخانه هاي اين شرکت در آلمان، با کاهش عمده دستمزدها و اخراج کارگران موافقت کرده است.

در واقع، حذف فرصتهاي شغلي و کاهش دستمزدها در ازاي دريافت تضمين در خصوص امکان آلمان براي توليد مدل خودروهايي که در کشورهاي ديگر توليد مي شود، صورت مي گيرد.

اتحاديه صنفي آي جي متال ماه ژوئن طرحي را ارائه کرد که شامل اقداماتي از جمله حذف فرصتهاي شغلي و کاهش دستمزد و مزايا بود.

اين اتحاديه در مرحله نخست از وعده افزايش چهار و سه دهم درصدي دستمزد کارگران صرف نظر کرد که موجب صرفه جويي دست کم نوزده ميليون يورو براي شرکت اوپل شد.

هيئت نظارت اين شرکت بيست و هشتم ژوئن موافقت رسمي خود را با طرح تجديد ساختار شرکت توسط استراک اعلام کرد. اين تصميم با اتفاق آراي اعضاي هئيت از جمله نمايندگان اتحاديه آي جي متال در اين هيئت اتخاذ شده بود.
برچسب ها: شغل ، درآمد ، جنرال موتورز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار