گاردين نوشت با تعطيلي يک کارخانه مواد شيميايي در" اسکاتلند" حدود هزار فرصت شغلي به خطر افتاده است.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران ،به نوشته روزنامه گاردين در اينترنت: با تعطيلي کارخانه پتروشيمي گرنگ ماوت در اسکاتلند و احتمال تعطيلي يک پالايشگاه نفت در همان محل، دو هزار و ششصد تن از کارمندان و  نيروهاي قراردادي با خطر بيکاري مواجه اند.
تعطيلي اين  کارخانه در پي بن بست بين شرکت اينيوس مالک آن و اتحاديه کارگران که نماينده هزار و صد کارمند ثابت و تعداد کثيري کارگران قراردادي است، صورت گرفت.
شرکت اينيوس به نيروي کار خود تا روز دوشنبه مهلت داده بود درخواستهاي آنرا براي تغيير شرايط کار از جمله سطح مستمري ها بپذيرند اما از شرايط جديد حمايت کافي به عمل نيامد.
با تصميم به تعطيلي کارخانه پتروشيمي هشتصد کارمند آن بيکار مي شود و موقعيت شغلي حدود ششصد کارمند پالايشگاه و دو هزار کارگر قراردادي به خطر مي افتد.
سرنوشت اين کارخانه عظيم پيامدهاي وسيعي براي اسکاتلند و انگليس خواهد داشت. گرنگ ماوت بزرگترين مرکز توليدي در اسکاتلند است که پالايشگاه آن بخش عمده سوخت آنرا تامين مي کند و اين کارخانه پتروشيمي توليد کننده مواد پلاستيکي است که در صنايع مختلف از خودروسازي تا بسته بندي استفاده مي شود.
دولت انگليس گمانه زني ها درباره ملي شدن اين کارخانه را رد کرد و گفت اين موضوع به مالک آن و اتحاديه هاي کارگري مربوط مي شود.
برچسب ها: گاردین ، بیکاری ، اسکاتلند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار