تفاهم نامه حفظ و احیاء آرتمیا در دریاچه ارومیه ما بین اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی و مرکز تحقیقات آرتمیای کشور امضا شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه این تفاهمنامه میان حسن عباس نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی و علی محسن پور رئیس مرکز تحقیقات آرتمیای کشور امضا شد.

این تفاهم نامه به منظور ایجاد زمینه مناسب برای حفظ و احیاء آرتمیا در دریاچه ارومیه، حفظ ذخایر ژنتیکی و جلوگیری و از بین رفتن تنوع زیستی آن و اجرای سند زیست بومی دریاچه ارومیه بر اساس مصوبه هیات دولت امضاشد.

مدیر کل محیط زیست آذربایجان غربی در این مراسم گفت : همکاری در اجرای طرح های الگویی در زمینه حفظ و احیاء آرتمیا، تدوین راهکارهای اجرایی مناسب برای تسهیل در استفاده از فناوری های سازگار با محیط زیست در خصوص احیاء آرتمیا و تبادل اطلاعات فنی و تخصصی و توسعه آموزش های لازم در زمینه پرورش سیست آرتمیا به منظور احیاء ذخایر دریاچه ارومیه از مفاد این تفاهم نامه به شمار می رود.

عباس نژاد افزود: بر اساس این تفاهم نامه اداره کل محیط زیست آذربایجان غربی متعهد شده است در اجرای طرح های تعریف شده از سوی مرکز تحقیقات آرتمیای کشور در زمینه حفظ و احیاء آرتمیا همکاری و به همین منظور ضمن در اختیار گذاشتن محیط مناسب برای اجرای طرح ها مساعدتهای کارشناسی لازم را ارائه کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه دبیرخانه دائمی شورای منطقه ای مدیریت حوضه آبخیز دریاچه ارومیه، حمایت لازم را هم از طرح های مربوط به حفظ و احیاء آرتمیای کشور خواهد کرداضافه کرد: طرح های مربوط به حفظ و احیاء آرتمیا بر این اساس در اولویت اول کارگروه منطقه ای مدیریت حوضه آبخیز دریاچه ارومیه خواهد بود و برای اخذ اعتبارات لازم به شورای منطقه ای مدیریت حوضه آبخیز دریاچه ارومیه ارسال خواهد شد.

گفتنی است ، هم اکنون با بحرانی شدن شرایط دریاچه ارومیه حیات آرتیمیا به عنوان تنها موجود زنده این دریاچه نیز به خطر افتاده است./س

برچسب ها: تفاهمنامه ، آرتمیا ، مراسم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.