ارتش سوريه در حال تصرف شهرک قاره است تا در نتيجه شاهرگ حياتي گروههاي مسلح را قطع کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از گزارش الميادين ؛ ارتش سوريه توانسته است با محاصره شهرک  قاره، منطقه شرقي را از حمص تا دمشق تحت کنترل خود درآورد. افراد مسلح هم اکنون چاره اي ندارند مگر اينکه به سمت شهر عرسال در مرزهاي مشترک با لبنان حرکت کنند.

گزارشگر الميادين در تصاويري رايانه اي گفت ارتش سوريه هم اکنون الحميره در اطراف قلمون را در تصرف خود دارد و نيروهاي خود را در اطراف شهرک قاره مستقر کرده است. شهرک قلمون به لحاظ موقعيت جغرافيايي، بين جاده حمص و دمشق قرار دارد و به عنوان اصلي ترين نقطه ارتباطي بين حمص و دمشق و شهرهاي مختلف سوريه، به ويژه بين شمال و جنوب است. در همين حال قاره کليد ورود به جنگ قلمون محسوب مي شود.

اين شهرک گذرگاه استراتژيک است و به عنوان منطقه حمايت از نيروهاي مسلح از حمص به لبنان و برعکس به شمار مي رود. قاره گذرگاه بين عرسال در لبنان و مناطق جنگي در سوريه است و به همين علت گروههاي مسلح بيش از يک سال است با چنگ و دندان تلاش کرده اند آن را در سيطره خود نگه دارند. با اين حال هم اکنون ارتش سوريه در حال وارد شدن به برخي مناطق قاره است. جبهه النصره و گروه موسوم به  ارتش اسلام هم اکنون در قاره سنگر گرفته اند و به نيروهاي خود پيام داده اند به قاره بروند تا از پيشروي ارتش سوريه جلوگيري کنند.

ارتش سوريه پس از تصرف باب عمرو و القصير توانست به طرف قاره پيشروي کند. اگر ارتش سوريه بتواند قاره را تصرف کند، زمينه پيشروي نيروهاي خود را به آخرين پايگاه گروههاي مسلح در يبرود فراهم خواهد آورد و در نتيجه خواهد توانست جلوي رسيدن تسليحات به گروههاي مسلح را در مناطق ديگر بگيرد. 

انتهای پیام / 
برچسب ها: ارتش ، سوریه ، شهرک ، قاره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار