نخستین جلسه دادگاه رئیس جمهور سابق آلمان برگزار شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازکانال اول تلویزیون دولتی آلمان،"آ.اِر.دِ"؛ " کریستین وولف"، رئیس جمهور سابق آلمان به اتهام نفع طلبی در دادگاهی در شهر هانوفر آلمان حاضر شد. این اتهام، مربوط به اکتبر سال 2008 میلادی است؛ یعنی زمانی که وولف نخست وزیر ایالت نیدرزاکسن آلمان بود و هنوز رئیس جمهور آلمان نشده بود. در آن تاریخ شرکت فیلمسازی «گرونه وُلد» حدود هفتصد یورو از مخارج وولف و همسرش را که در جشن سالیانه مونیخ موسوم به «جشن اکتبر» شرکت کرده بودند، پرداخت می کند. وولف پس از این مراسم متهم می شود که برای ساخت فیلمی از دوست تهیه کننده اش حمایت کرده است. با این حال وی پیشنهاد دادستانی مبنی بر پرداخت جریمه و مختومه شدن این پرونده را نمی پذیرد.

"تورستن هاپکه" خبرنگار کانال آ.اِر.دِ در ادامه این گزارش افزود: این برای نخستین بار در تاریخ جمهوری فدرال آلمان است که یک رئیس جمهور سابق به عنوان یک متهم در یک دادگاه ایالتی حاضر می شود. وولف پیش از ورود به سالن دادگاه گفت: قطعا امروز، روز آسانی نیست. اما مطمئنم که تمامی اتهامات باقیمانده را خنثی می کنم. چون همواره در دوران مسئولیت خود، درست عمل کرده ام.

این گزارش با بیان آنکه اتهام سودجویی "وولف" بعنوان یک فساد مالی شناخته شده است، ادامه داد: زمانی که وولف در سال 2008 به جشن اکتبر در مونیخ دعوت شده بود، «دیوید گرونه ولد»، صاحب یک شرکت فیلمسازی که هم اکنون کمک متهم وولف به حساب می آید، مبلغ هفتصد و پنجاه و سه یورو و نود سنت از هزینه های اقامت وولف در این جشن را می پردازد. رئیس جمهور سابق آلمان در توضیحات شخصی خود، اتهام سودجویی و نفع طلبی را در این پرونده، رد کرده است.

وی با حالتی پرخاشگرانه و خشمگین در دادگاه ظاهر شد و اتهام وارده به خود را غیرقابل تصور خواند. دفاعیه "وولف"، پنجاه و شش دقیقه به طول انجامید. او که به طرز تعجب آوری در برابر تمامی اتهامات از خود دفاع کرد در پی تبرئه است.
برچسب ها: وولف ، آلمان ، رشوه ، بین الملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار