لابیهای صهیونیستی در آرژانتین تلاش می کنند با بهانه قراردادن انفجار آمیا، مسلمانان این کشور را تحت فشار قرار دهند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی :در سال هزار ونهصد و نود و چهار در نتیجه انفجار مرکز یهودیان آمیا در بوئنوس آیرس پایتخت آرژانتین هشتاد و پنج نفر کشته شدند. پس از گذشته حدود دو دهه و اتهامات بی پایه ای که لابیهای طرفدار اسرائیل در آرژانتین علیه ایران مطرح کرده اند، بلاخره دولت آرژانتین با امضای تفاهمنامه ای با ایران، اعلام کرد برای تحقیق در خصوص این حادثه با ایران همکاری می کند. البته لابیهای طرفدار اسرائیل از این توافق اصلا خشنود نیستند.

محسن علی از موسسه خانه ترویج اسلام گفت هم اکنون توافقنامه ای میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آرژانتین امضا شده است که کمیسیون حقیقت یابی را تشکیل می دهد. ما امیدواریم این همکاریها به روشن شدن بسیاری از مسائل کمک کند.

از زمانی که این حادثه رخ داده است لابیهای طرفدار اسرائیل در آرژانتین تلاش کرده اند به مسلمان فشار بیاورند و حتی در مواردی برخی از مسلمانان طرفدار ایران را تحت تعقیب قضایی قرار داده اند.

جالب موسی از کنفدراسیون نهادهای عرب آرژانتین گفت خبر توافق ایران و آرژانتین خبری بسیار خوب است و می تواند به دروغهای مسئولان این پرونده و آزار و اذیت مسلمانان در آرژانتین پایان دهد.

شماری از اعضای جامعه مسلمانان آرژانتین سالها بود دادستان این پرونده را به غرض ورزی علیه ایران و فرمانبرداری از لابیهای طرفدار اسرائیل متهم می کردند. حتی دادستان این پروند با آمریکا در خصوص توطئه علیه ایران همکاری دارد.

جالب موسی گفت به نظر من دادستان این پرونده از آمریکا و اسرائیل دستور می گیرد. به نظر من از مدتها قبل دادستان این پرونده می بایست به علل اخلاقی کنار گذاشته می شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار