سخنگوی سازمان اوقاف و امورخیریه با بیان اینکه 3 موقوفه جدید در استان های اصفهان و همدان در روزهای اخیر به ثبت رسید ه است، گفت:این 3 موقوفه جمعا به ارزش بیش از 2 میلیارد و 800 میلیون ریال بالغ می شود.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران از سازمان اوقاف و امور خیریه ،حسن ربیعی در گفت و گویی با اشاره به اینکه نخستین وقف به ارزش بیش از یک میلیارد و دویست میلیون ریال در شهرستان بهار استان همدان به ثبت رسید ، اظهار کرد: واقف خیراندیش خلیل ا... رجب پور زمینی به مساحت 750 متر مربع را در شهرستان بهار با نیت ساخت حسینیه و مسجد وقف کرد.

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف با اشاره به اینکه دومین وقف ثبت شده در روزهای اخیر در استان اصفهان صورت گرفت ، افزود: 6 دانگ از منزل مسکونی دو طبقه در خیابان نشاط شهرستان اصفهان به ارزشی بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال توسط واقف خیراندیش اصفهانی، فاطمه بیگم حسینی دهکردی وقف شد.

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: این موقوفه با نیت کمک به حوزه علمیه اصفهان و اجرای فعالیت‌های فرهنگی در این حوزه وقف شده است و از نوع منفعتی بوده و تولیت آن طبق نظر واقف به آقای مهدی فرضین واگذار شده است.

 ربیعی با اشاره به سومین موقوفه ثبت شده ، گفت: قطعه زمینی با مساحت 120 مترمربع در روستای اوشیان شهرستان لنجان توسط واقف خیراندیش عباسعلی فدایی وقف شده است که دارای اعتباری بالغ بر 650 میلیون ريال است.

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به نیت واقف گفت: این وقف با هدف احداث غسالخانه برای روستای اوشیان شهرستان فلاورجان استان اصفهان به ثبت رسیده است.

ربیعی با بیان اینکه وقف چشمه ای همیشه جاری است ، خاطرنشان کرد: واقفان خیر اندیش با تأسی به سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدا...الحسین(ع) برکت و ثواب کار خیر خود را دوچندان کرده و به محفل عزاداری سیدالشهداء(ع) رونق بیشتری می بخشند.

انتهای‌پیام

برچسب ها: موقوفه ، ارزش ، اصفهان ، خیریه ، اوقاف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار