شيوع ام اس با كاهش ميزان ويتامين D رابطه مستقيم دارد، از اين رو هرچه از استوا به سمت قطب‌ها مي‌رويم اين بيماري‌ افزايش مي‌يابد و كشورهاي اروپايي بيشترين مبتلايان به ام اس را دارند.

دكتر حسين كرمانپور متخصص مغز و اعصاب در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  این بیماری در جهان رشد خزنده دارد و در حال افزايش است.

وي گفت: پيام هاي عصبي در بدن از طريق رشته هاي عصبي منتقل مي شود. در اطراف اين رشته هاي عصبي لايه اي با نام ميلين وجود دارد كه سرعت انتقال پيام عصبي را تا  400برابرافزايش مي‌دهد.

كرمانپور ادامه داد: افراد مبتلا به ام اس اين لايه محافظ به دليل نامعلومي خورده شده و از بين مي‌رود و در نتيجه انتقال پيام عصبي بسته ميزان خوردگي، به كندي انجام مي‌شود و يا اصلاً پيامي منتقل نمي‌شود.

وي افزود: اين خوردگي ممكن است از نوك انگشتان دست شروع شود و به مرور، فرد را ناچار به استفاده از ويلچر مي كند.

وي درادامه خاطر نشان كرد: ژنتيك نيز در شيوع بيماري ژنتيك تأثير گذار است از همين رو افرادي كه درخانواده خود فرد مبتلا به بيماري ام اس دارند، بايد هرچه سريع تر براي پيشگيري از آن اقدام كنند.

اين متخصص مغز و اعصاب در پايان گفت: بايد بدانيم هر نوع اختلالات حسي- عصبي، نشانه ام اس نيست. اكثر بيماري هاي عصبي با بي حسي اعضاي بدن همراه هستند./


انتهای پیام/

برچسب ها: بیماری ، قطب ، پیام ، رشته ، عصبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار