زنبوردرماني براي "ام‌.اس" ممنوع!

درمان بيماري ام‌اس فقط در مراحل حاد با مصرف دارو قابل كنترل است اما قابل درمان نيست.

محمدعلي اكبريان ،متخصص مغز و اعصاب در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران بيان داشت: بيماري ام.اس به بيماري گفته مي‌شود كه روكش رشته‌هاي عصبي از بين رفته و سيستم ارتباطي و عصبي بدن مختل مي‌شود. عضوي كه از اين رشته‌هاي عصبي از بين رفته فرمان مي‌گيرد دچار اختلال شده و ممكن است روي چشم، گوش، ارتباطات و اعصاب تاثير سوء بگذارد.

وي با اشاره به اينكه ام.اس در افراد زير 20 سال هم مشاهده شده، گفت: شيوع اين بيماري از 20 تا 40 سال در افراد به خصوص زنان بيشتر ديده مي‌شود به اين بيماري در حالت مزمن در يك نقطه از بدن بعد از يك سال و بعد از 5 تا 10 سال ديگر در نقاط ديگر بروز مي‌كند.
ا
كبريان با اشاره به اين‌كه علت بيماري ام‌اس ناشناخته باقي مانده است، تصريح كرد: دانشمندان حدس مي‌زنند ويروس‌ها در بروز اين بيماري دخالت دارند اما به اثبات نرسيده است. بيش از 85 درصد اختلالات روحي و خلقي به دنبال بروز يك فشار و استرس شديد موجب ايجاد بيماري ام‌اس مي‌شود. اين شدت و ضعف از 6 ماه تا يك سال فرد را ناتوان كرده و ممكن است تا سال‌هاي سال به طول بيانجامد.

اين متخصص مغز و اعصاب اذعان داشت: درمان قطعي بيماري ام.اس در حال حاضر در جهان پيدا نشده است فقط در مواردي كه بيماري در مراحل حاد و پيش‌پا افتاده است و هنوز "سيستم ايمني" ضعيف نشده با تجويز دارو جهت جلوگيري از عود مجدد بيماري مي‌توان در درمان آن موفق و موثر واقع شد.

وي خاطرنشان كرد: درمان‌هاي گياهي، زنبور درماني و مار درماني به هيچ‌وجه موثر نبوده وقتي مجوز مصرف هم از طرف پزشك ندارد و اين فقط دخالت در امر پزشكي به حساب مي‌آيد.

وي در پايان افزود: 10 درصد بيماري‌ها ام‌اس شديد هستند بقيه آنها به صورت رفت و برگشتي بروز مي‌كنند كه در اين نوع از بيماري فرد مي‌تواند ازدواج كند و حتي بچه‌دار هم شود. اين افراد از نظر اجتماعي مي‌توانند به فعاليتشان ادامه دهند و اطرافيان بايد بيماران ام‌اس را تحت حمايت عاطفي و رواني خود قرار دهند./ح

انتهاي پيام/

برچسب ها: زنبوردرمانی ، ام اس ، مغز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار