"داروي ايراني ام اس" تحت پوشش 90 درصدي "بيمه" قرار گرفت

داروی "فینگولید" داروی ایرانی برای درمان بیماری ام اس است که از عملیات سنتز و فرمولاسیون تهیه مواد اولیه تا ساخت و تولید دارو توسط محققان ایرانی انجام شده و قیمت آن 17 درصد قیمت نمونه خارجی است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر دیناروند، رئیس سازمان غذا و دارو در نشست خبری افتتاح خط تولید اولین داروی خوراکی "ام اس" در کشور گفت: این دارو دروازه جدیدی به روی 63 هزار نفر بیمار ام اس در کشور است که 50 درصد آنها از داروهای تزریقی استفاده می کنند. 

وی افزود: این دارو از 8 سال پیش مراحل ساخت آن شروع شده و 2 سال پیش مطالعه بر روی آن آغاز شده است و امروز به تولید رسیده است. 

وی همچنین بیان کرد: این دارو در داروخانه های منتخب موجود است و پزشکان هم اکنون آن را نسخه می کنند و همچنین این دارو تحت پوشش 90 درصدی بیمه قراردارد و هیچ گونه مشکلی برای تهیه آن وجود ندارد و برای مصرف چند هزار بیمار هم تولید شده است. 

وی بیان کرد: داروهای نسل جدیدتر خوراکی که در دنیا عرضه شده هم روی آنها کار شده و در ایران هم در سالهای آتی وارد بازار می شوند. 

وی افزود: این دارو خوراکی است و اثربخشی زیادی هم دارد و خوشبختانه عوارض جانبی جدی برای آن گزارش نشده است. 

وی در پایان گفت: اگر قرار بود همه بیماران ام اس داروی خود را از خارج از کشور تهیه می کردند، 500 میلیون دلار ارز از کشور خارج می شد. /ح

انتهاي پيام/

برچسب ها: ام اس ، بیمه ، فینگولید ، سنتز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۲۱:۰۳ ۳۰ مهر ۱۳۹۲
داروی فینگولید در کدام داروخانه ها عرضه میشود؟
و تحت پوشش چه بیمه هایی قرار دارد؟
تا به امروز در شهرستان اهواز فقط به صورت آزاد فروخته میشود به قیمت ۱میلیون و ۷۰۰هزار تومان
Iran (Islamic Republic of)
محمد رزمی
۱۵:۳۷ ۲۴ مهر ۱۳۹۲
باسلام تشکرازهمه کسانی که درساخت این داروزحمت کشیده اند سوال دارم ایابامصرف این دارو خوراکی نیازبه تزریق سینووکس هست چند درصد بیمارها رضایت ازداروخوراکی داشتن لطفا به جيمیل من پاسخ راارسال نمایید متشکرم