آلمان و برزیل پيش‌نويس قطعنامه ضد جاسوسی خود را به سازمان ملل ارائه کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، آلمان و برزیل روز پنج شنبه رسماً پیش نویس این قطعنامه را که خواستار پایان جاسوسی های الکترونیکی و نقض حریم خصوصی مردم است، به کمیته مجمع عمومی سازمان ملل ارائه کردند.

در پیش نویس قطعنامه ، از یک کشور خاص نام برده نشده است اما دیپلمات های سازمان ملل می گویند، قطعاً منظور آنها آمریکاست که اخیراً برنامه های گسترده شنود و جاسوسی اش برملا شد.

آنتونیو دو پاتریوتا سفیر برزیل در سازمان ملل گفت: پیشرفت های قابل توجه در حوزه اطلاعات و ارتباطات فرصت ها و چالش های بیشمار در رابطه با محافظت از حقوق بشر و آزادی های اساسی پیش روی ما قرار داده است. ما با مسئله جدی نقض حقوق بشر و آزادی های مدنی در نتیجه جاسوسی های فردی و جمعی روبرو هستیم. همانطور که رئیس جمهور برزیل می گوید، در غیاب حق حریم خصوصی ، آزادی عقیده و بیان و دموکراسی موثر وجود نخواهد داشت.

سفیر آلمان نیز گفت: در چند ماه گذشته گزارش ها درباره جاسوسی های جمعی و فردی همه مردم دنیا را نگران کرد. در چه نقطه ای بین منافع مشروع امنیتی و حق فردی حریم خصوصی می توانیم مرز ایجاد کنیم و چگونه می توانیم مطمئن شویم که حقوق بشر آنلاین و آفلاین حفظ می شود؟ آلمان و برزیل معتقدند که این سوالات پیچیده و بجا پاسخ های جهانی می طلبند. از این رو ما قصد داریم این بحث را به سازمان ملل که یک نهاد بین المللی است، بکشانیم.
 
قطعنامه ارائه شده از 193 کشور دنیا می خواهد برای پایان دادن به نقض این حقوق قدم بردارند و شرایطی برای جلوگیری از وقوع این جرائم ایجاد کنند. قطعنامه مذکور در کمیته سوم مجمع عمومی بررسی و اصلاح می شود و اواخر این ماه به رای گذاشته خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار