رييس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي گفت: بزرگترين خدمتي که حاکميت مي تواند به محيط کسب و کار کند ايجاد ثبات در قانون مقررات و بازار است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، محمد نهاونديان افزود: يکي از بزرگترين توفيقاتي که دولت تدبير و اميد در همين چند هفته پيدا کرده اين است که فضاي التهاب در بازارها به فضاي آرامشي تبديل شده است.

وي افزود: در بازار ارز آنچه که بيشترين لطمه را وارد کرد همين التهاباتي بود که ايجاد شد.

نهاونديان گفت: بالا رفتن و پايين آمدن قيمت ها آنقدر مخرب نيست که خود همين بالا و پايين رفتن هاي مکرر مخرب است و ما بايد به حالتي از آرامش و ثبات برسيم که فعال اقتصادي بتواند کار خودش را انجام دهد.

نهاونديان در ادامه گفت: در کنار ثبات که به عنوان مؤلفه اي اصلي بايد روي آن تمرکز کنيم امنيت اعم از امنيت اقتصادي و احساس امنيت اقتصادي است و اين فراتر از دولت است.

وي افزود: فعال اقتصادي بايد بداند که اگر طبق قانون عمل کند به فرض اينکه مشکلات و اختلافي نيز پيدا کند ساز و کاري در نظام حقوقي کشور وجود دارد که به عدالت و انصاف و به سرعت و سهولت مي تواند رفع مشکل کند.

نهاونديان گفت: ما بايد تصور و نگراني مصادره اموال در اقتصادمان را بتوانيم کنار بگذاريم و به امنيت مالکيت برسيم.

وي افزود: البته اگر کسي تخلف کرد به تخلفات آن رسيدگي و جريمه سنگيني نيز مي شود.

وي ادامه داد: در کشورهاي مختلف گاهي جريمه هاي مالياتي کمرشکن است اما هيچ کس از مصادره اموالش نگران نيست چون مي داند حريم مالکيت را مصون نگه مي دارند که البته اگر فردي ضربه اي به اقتصاد ملي وارد کرد بايد بهاي آن را بپردازد اما به مالکيت تعرض نمي شود.

نهاونديان در ادامه به احساس امنيت در مالکيت و احساس امنيت در مديريت اشاره کرد و گفت: مديران بنگاههاي اقتصادي بايد احساس کنند شأن و شخصيت شان اگر به امانت کار کنند در حريم امنيت قرار دارند و اين نکته  بسيار مهمي است.

انتهای پیام/
برچسب ها: بازرگانی ، صنایع ، معادن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار